Reklama
reklama

KOMENTÁŘ: Dvojí metr v brněnských ulicích

Jedni patří k jejich zastáncům a hojně je využívají, druzí by je nejraději nechali z města, a především z chodníků a silnic zmizet pryč. O čem je řeč? Přece o sdílených elektrokoloběžkách!

K těm stávajícím elektrokoloběžkám od firem Rekola a Nextbike, které mohou Brňané využívat už nějaký ten pátek, přibyly v srpnu další. Tentokrát zelené a v hojném počtu. V ulicích se jich objevilo hned 200. Zdá se však, že společnost Lime společně s Brnem, které k jejich umístění poskytlo městské stojany, nezvolily ten nejvhodnější čas. Počasí i již tradiční vysoký počet dopravních uzavírek sice jízdě na moderním prostředku přeje, logický se však krok příliš nejeví v kontextu hygienických opatření posledních měsíců. Proč?

Fluktuace sdílených elektrokoloběžek je vysoká, a zatímco musí lidé opět povinně nosit roušky ve společných uzavřených prostorách, koloběžky si jejich uživatelé nekontrolovatelně předávají z ruky do ruky. A to mnohdy doslova. Zatímco například veletrhy nebo kulturní subjekty, které jsou dodržování všech povinných nařízení schopny zajistit, postihla aktuální omezení naplno, v oblasti vozítek se zvesela podniká dál. Že by dvojí metr? V souvislosti s koloběžkami se město rozhodlo ještě pro jednu novinku. V nově zavedených oblastech placeného stání se začaly objevovat také značky s piktogramem koloběžky, které označují místa, kde je možné kolo či koloběžku odložit. První místa, která budou takto označena, se nacházejí v oblasti 1-01 a v oblastech 1-06 (Špitálka), 1-07 (Trnitá), 2-01 (Zborovská), a zavádějí se od 5. října letošního roku, do konce prosince se 170 piktogramů rozšíří do všech oblastí placeného stání. „Málokdo ale ví, že kolo je v očích zákona stejné jako koloběžka. Platí zde tedy totožná pravidla. Primárně by se pro kola i koloběžky měly využívat k tomu určené stojany. Proto jsem rád, že odbor dopravy přišel s nápadem umisťovat na značky také symbol koloběžky a ozřejmit lidem, jaké dopravní prostředky mohou dané stání využívat,“ popsal radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl.

Podle Petra Kratochvíla navíc nové řešení dopomůže k tomu, aby někteří neposlušní uživatelé nenechávali elektrická vozítka odstavená na chodnících, kde překáží pěším. Otázkou ale je, zda v tomto případě nejde spíše o mnoho povyku pro nic. Jak samo vedení Brna říká, jde o nápad originální, unikátní a v jiných městech zatím nevyužívaný. Že by to ale bylo proto, že se bez něj vlastně bez problémů obejdou? Právě v Brně, kde parkování, a nutno podotknout, že nejen to rezidentní, budí stále emoce, se zdá, že by si pozornost zasloužilo řešení palčivějších otázek.

Autor: 
Lenka Gregorová
Aktuálně
Od ČKD v Blansku souběžně s motoristy frekventovanou silnicí II tř. 379 až po odbočku pod Novým hradem u Adamova vznikne nová cyklostezka. Zadávací řízení na příslušnou projektovou dokumentaci pro...
29.03.2023 - 11:40
Existuje jen málo lidí, kteří by neznali nebo alespoň neslyšeli o online počítačové hře s názvem League of Legends (LoL). Není se také čemu divit, jelikož má na svém kontu více než 150 miliónů...
28.03.2023 - 10:58
Večerní cesta z Kohoutovic do Žebětína a naopak, bude možná v budoucnu snadnější a rychlejší. Nyní pro cestující znamená dlouhou cestu s přestupem, přestože jsou zastávky Kohoutovice, hájenka a...
27.03.2023 - 13:06
Lužánky se bortí. Řeč však není jen o špatném technickém stavu chátrajícího stadionu, nýbrž i o snech na jeho záchranu. Přestože projekt na vznik tréninkového centra mládeže Dejme Lužánkám Švanci...
26.03.2023 - 18:50
Brněnský realitní trh s nemovitostmi zamrzl. Potvrdil to i čtvrtý kvartál loňského roku. „Ačkoliv byl z tohoto pohledu o trochu úspěšnější než ten předchozí, návrat k číslům před vypuknutím konfliktu...
26.03.2023 - 06:00
V prosinci 2024 končí smlouva Jihomoravského kraje s Českými drahami na provoz vlaků na jižní Moravě. Konkrétně provozní soubor JIH už má vybraného nového dopravce – společnost ARRIVA vlaky s.r.o.,...
25.03.2023 - 12:39
Komentáře