Reklama
reklama

KOMENTÁŘ: Dvojí metr v brněnských ulicích

Jedni patří k jejich zastáncům a hojně je využívají, druzí by je nejraději nechali z města, a především z chodníků a silnic zmizet pryč. O čem je řeč? Přece o sdílených elektrokoloběžkách!

K těm stávajícím elektrokoloběžkám od firem Rekola a Nextbike, které mohou Brňané využívat už nějaký ten pátek, přibyly v srpnu další. Tentokrát zelené a v hojném počtu. V ulicích se jich objevilo hned 200. Zdá se však, že společnost Lime společně s Brnem, které k jejich umístění poskytlo městské stojany, nezvolily ten nejvhodnější čas. Počasí i již tradiční vysoký počet dopravních uzavírek sice jízdě na moderním prostředku přeje, logický se však krok příliš nejeví v kontextu hygienických opatření posledních měsíců. Proč?

Fluktuace sdílených elektrokoloběžek je vysoká, a zatímco musí lidé opět povinně nosit roušky ve společných uzavřených prostorách, koloběžky si jejich uživatelé nekontrolovatelně předávají z ruky do ruky. A to mnohdy doslova. Zatímco například veletrhy nebo kulturní subjekty, které jsou dodržování všech povinných nařízení schopny zajistit, postihla aktuální omezení naplno, v oblasti vozítek se zvesela podniká dál. Že by dvojí metr? V souvislosti s koloběžkami se město rozhodlo ještě pro jednu novinku. V nově zavedených oblastech placeného stání se začaly objevovat také značky s piktogramem koloběžky, které označují místa, kde je možné kolo či koloběžku odložit. První místa, která budou takto označena, se nacházejí v oblasti 1-01 a v oblastech 1-06 (Špitálka), 1-07 (Trnitá), 2-01 (Zborovská), a zavádějí se od 5. října letošního roku, do konce prosince se 170 piktogramů rozšíří do všech oblastí placeného stání. „Málokdo ale ví, že kolo je v očích zákona stejné jako koloběžka. Platí zde tedy totožná pravidla. Primárně by se pro kola i koloběžky měly využívat k tomu určené stojany. Proto jsem rád, že odbor dopravy přišel s nápadem umisťovat na značky také symbol koloběžky a ozřejmit lidem, jaké dopravní prostředky mohou dané stání využívat,“ popsal radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl.

Podle Petra Kratochvíla navíc nové řešení dopomůže k tomu, aby někteří neposlušní uživatelé nenechávali elektrická vozítka odstavená na chodnících, kde překáží pěším. Otázkou ale je, zda v tomto případě nejde spíše o mnoho povyku pro nic. Jak samo vedení Brna říká, jde o nápad originální, unikátní a v jiných městech zatím nevyužívaný. Že by to ale bylo proto, že se bez něj vlastně bez problémů obejdou? Právě v Brně, kde parkování, a nutno podotknout, že nejen to rezidentní, budí stále emoce, se zdá, že by si pozornost zasloužilo řešení palčivějších otázek.

Autor: 
Lenka Gregorová
Aktuálně
Galerijní tramvaj, charitativní projekt Dopravního podniku města Brna, propůjčí své vnitřní prostory neziskové organizaci Ratolest Brno a jejímu jedinečnému benefičnímu projektu Galerie Ratolest.
04.12.2020 - 09:12
Pouhých čtrnáct dní mělo nové vedení kraje na sestavení rozpočtu na příští rok. Jeho sestavování komplikuje nedávno schválený návrh daňových změn. Kraj bude mít celkově kvůli zrušení superhrubé mzdy...
03.12.2020 - 13:29
Do velmi nepříjemné situace se v pátek večer dostal muž v Denisových sadech, když chtěl své známé předvést svoje hudební vlohy.
02.12.2020 - 12:17
Od středy 2. prosince 2020 se vrací všechny tramvajové a trolejbusové linky v Brně do běžného provozu.
02.12.2020 - 11:11
Řidiči zaparkovaných vozidel na Vinohradech, zřejmě nebudou v dobrém vzpomínat na ženu, která pravděpodobně ve vzteku trhala autům stěrače.
01.12.2020 - 08:03
Zřejmě nedočkavost vedla ke zkratkovitému jednání mladé ženy v centru Brna.
29.11.2020 - 18:40
Komentáře