Reklama
reklama

KOMENTÁŘ: Dvojí metr v brněnských ulicích

Jedni patří k jejich zastáncům a hojně je využívají, druzí by je nejraději nechali z města, a především z chodníků a silnic zmizet pryč. O čem je řeč? Přece o sdílených elektrokoloběžkách!

K těm stávajícím elektrokoloběžkám od firem Rekola a Nextbike, které mohou Brňané využívat už nějaký ten pátek, přibyly v srpnu další. Tentokrát zelené a v hojném počtu. V ulicích se jich objevilo hned 200. Zdá se však, že společnost Lime společně s Brnem, které k jejich umístění poskytlo městské stojany, nezvolily ten nejvhodnější čas. Počasí i již tradiční vysoký počet dopravních uzavírek sice jízdě na moderním prostředku přeje, logický se však krok příliš nejeví v kontextu hygienických opatření posledních měsíců. Proč?

Fluktuace sdílených elektrokoloběžek je vysoká, a zatímco musí lidé opět povinně nosit roušky ve společných uzavřených prostorách, koloběžky si jejich uživatelé nekontrolovatelně předávají z ruky do ruky. A to mnohdy doslova. Zatímco například veletrhy nebo kulturní subjekty, které jsou dodržování všech povinných nařízení schopny zajistit, postihla aktuální omezení naplno, v oblasti vozítek se zvesela podniká dál. Že by dvojí metr? V souvislosti s koloběžkami se město rozhodlo ještě pro jednu novinku. V nově zavedených oblastech placeného stání se začaly objevovat také značky s piktogramem koloběžky, které označují místa, kde je možné kolo či koloběžku odložit. První místa, která budou takto označena, se nacházejí v oblasti 1-01 a v oblastech 1-06 (Špitálka), 1-07 (Trnitá), 2-01 (Zborovská), a zavádějí se od 5. října letošního roku, do konce prosince se 170 piktogramů rozšíří do všech oblastí placeného stání. „Málokdo ale ví, že kolo je v očích zákona stejné jako koloběžka. Platí zde tedy totožná pravidla. Primárně by se pro kola i koloběžky měly využívat k tomu určené stojany. Proto jsem rád, že odbor dopravy přišel s nápadem umisťovat na značky také symbol koloběžky a ozřejmit lidem, jaké dopravní prostředky mohou dané stání využívat,“ popsal radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl.

Podle Petra Kratochvíla navíc nové řešení dopomůže k tomu, aby někteří neposlušní uživatelé nenechávali elektrická vozítka odstavená na chodnících, kde překáží pěším. Otázkou ale je, zda v tomto případě nejde spíše o mnoho povyku pro nic. Jak samo vedení Brna říká, jde o nápad originální, unikátní a v jiných městech zatím nevyužívaný. Že by to ale bylo proto, že se bez něj vlastně bez problémů obejdou? Právě v Brně, kde parkování, a nutno podotknout, že nejen to rezidentní, budí stále emoce, se zdá, že by si pozornost zasloužilo řešení palčivějších otázek.

Autor: 
Lenka Gregorová
Aktuálně
Poprvé uvidí odhalení zbrusu nové závodní formule studentů brněnského VUT nejen pozvaní hosté, ale i veřejnost. Letošní rollout, neboli slavnostní odhalení nového monopostu, se koná v pátek 26....
14.04.2024 - 10:30
Video ze čtvrteční noční jízdy mladého cyklisty by mohlo sloužit jako vysvětlující materiál, proč se někdy o opilých osobách lidově říká, že šněrují ulicemi.
12.04.2024 - 20:53
Jaro je v plném proudu a s ním přibývají i zajímavé akce. Dopřejte si o víkendu sérii kulturních zážitků či festival jídla na Špilberku. Nevynechejte však ani poznávání vesmíru, bazárek v kavárně či...
12.04.2024 - 15:00
Od premiéry slavné Gershwinovy Rapdosie v modrém letos uplynulo 100 let a Filharmonie Brno nemohla na toto výročí zapomenout. Na čtvrteční a páteční večer si pro diváky připravila koncerty nazvané...
11.04.2024 - 07:25
Vysokým krevním tlakem trpí velká část naší populace. Kromě vážných zdravotních rizik v podobě možného infarktu myokardu či mrtvice může tato diagnóza způsobit i další potíže, a to například snížení...
10.04.2024 - 11:00
Celková revitalizace a modernizace, propojení prostorů do jednoho tvůrčího místa nebo bezbariérovost. To jsou hlavní cíle rekonstrukce kulturního centra co.labs v brněnské ulici Kounicova. V místě,...
10.04.2024 - 07:27
Komentáře