Reklama
reklama

Brňané budou moci sledovat ojedinělou betonáž mostu. Tou bude pokračovat stavba tramvajové smyčky v Pisárkách

Stavba vratné tramvajové smyčky v uzlu Lipová navazuje na předchozí fáze modernizace vozovny v Pisárkách a do jejího dokončení zbývá necelý rok. V sobotu 7. října se uskuteční unikátní betonáž konstrukce nového mostu. Ta bude dobře viditelná od zastávky Lipová, kde dopravce vybuduje provizorní vyhlídku.

Nová tramvajová smyčka zjednoduší práci zaměstnancům DPMB a zároveň ušetří finance. „Řidiči se nyní musí při cestě od přehrady do pisárecké vozovny jezdit otáčet až na Mendlovo náměstí. Vratná smyčka umožní najíždění přímo. Ušetříme tak čas i provozní náklady, které jsme vyčíslili na 6 miliónů korun ročně,“ vysvětlil Miloš Havránek, generální ředitel Dopravního podniku města Brna.

Aktuálně je dokončena nová opěrná zeď, která odděluje areál vozovny od parkovacích ploch nové multifunkční haly vznikající u brněnského výstaviště. Měří přes 200 metrů a umožní vybudování dvou nových slepých kolejí, na kterých bude na noc dopravní podnik odstavovat tramvaje.

Nejnáročnější součástí projektu je stavba mostu pro vratnou smyčku. Opěry a pilíře jsou již hotové a připravuje se betonáž železobetonové konstrukce mostovky. „V rámci staveb dopravního podniku se jedná o ojedinělou událost. Během jednoho dne zpracujeme téměř tisíc metrů krychlových betonu, který by při rozlití pokryl ve vrstvě tlusté 5 cm plochu vetší než 3 fotbalová hřiště. Počítáme se sobotou 7. října a budeme rádi, když se veřejnost přijde na tuto akci podívat. Dobře viditelná bude z tramvajové zastávky Lipová, “ popsal Vítězslav Žůrek, technicko-provozní ředitel Dopravního podniku města Brna s tím, že zde dopravce se zhotovitelem vybuduje provizorní vyhlídku, ze které mohou zájemci betonáž ale i další vývoj stavby sledovat.

Další milník bude stavbu čekat ve druhé polovině října, kdy dojde k pokládání výhybek. „Jde o takzvanou kolejovou harfu, tedy napojení 15 kolejí vedoucích z vozovny na jednu centrální, která se připojí na hlavní trasu na Mendlovo náměstí. Celková délka tohoto rozvětvení je 95 metrů a je největší, jaké lze v tramvajových vozovnách v republice vidět,“ doplnil Havránek.

Stavba tramvajové smyčky v uzlu Lipová navazuje na předchozí fáze modernizace vozovny v Pisárkách. Práce probíhají od začátku roku a hotové budou do konce srpna 2024. Celkové náklady na stavbu smyčky a souvisejících objektů v pisárecké vozovně činí 680 milionů korun.

Autor: 
Lenka Gregorová
Aktuálně
Venku dokončují hrubou stavbu a instalují fasádní panely, uvnitř montují rozvody vzduchotechniky a začali pracovat na elektroinstalaci. Ve výstavbě třetí haly pro míčové sporty na Vodově se dělníci...
27.07.2024 - 09:00
Ve čtvrtek krátce po jedné hodině v noci kontrolovala hlídka městské policie Štursovu ulici v brněnském Komíně, kde parkovala tři auta s rozbitými bočními okénky.
25.07.2024 - 12:28
Dopravní podnik města Brna pořídí deset minibusů SOR ICN 9,5. V provozu nahradí vyřazené minibusy Stratos, a to zejména na méně vytížených linkách. Za desítku vozů dopravce zaplatí 51 miliónů korun,...
24.07.2024 - 12:27
S nepříjemnými pocity z ležícího muže se v neděli odpoledne svěřili na tísňové lince městské policie kolemjdoucí v Židenicích.
24.07.2024 - 07:39
V Brně je v plném proudu 9. ročník Letní scény Divadla Bolka Polívky. Až do poloviny srpna bude v amfiteátru v zadní části areálu koupaliště na Kraví hoře k vidění to nejlepší z repertoáru Divadla...
22.07.2024 - 09:32
Jen každý pátý člověk tuší, že vyšší cholesterol má u nás více než 80 procent dospělé populace. Za jeho vznikem pak často stojí i špatná strava, přejídání i nedostatečný pohyb. Léto je doba grilování...
21.07.2024 - 13:42
Komentáře