Reklama
reklama

Komentáře

Jedni patří k jejich zastáncům a hojně je využívají, druzí by je nejraději nechali z města, a především z chodníků a silnic zmizet pryč. O čem je řeč? Přece o sdílených elektrokoloběžkách!
Stáří: 3 týdny 8 hodin
Točí se točí, kolo ve mlýně, točí se točí a jsem v tom nevinně, točí se kolo, voda vzduchem padá, já tomu mlejnu ukazuju záda, zpívá ve své skladbě folkový písničkář Petr Lutka. Zdá se však, že v jihomoravské metropoli, se možná kolo točit nebude.
Je druhým největším městem, má nejdelší trolejbusovou síť a nejvyšší budovu. To vše v rámci České republiky. Nyní si jihomoravská metropole připisuje další posun v před na pomyslném žebříčku nej v tuzemsku. Tentokrát se ale čím příliš chlubit není.
V klidu se, milé děti, posaďte, pohádka začíná. Tentokrát bude o tom, jak město Brno chtělo vrátit sport za Lužánky, jenže osud mu pořád házel klacky pod nohy. Protože ale brněnští radní znají pořekadlo, že trpělivost hory přenáší, zuby nehty přicházeli s dalšími plány, jak svůj cíl splnit.
Jihomoravská metropole se může v rámci střední Evropy pyšnit několika prvenstvími. Od začátku roku je pro ně připravena i další novinka. Virtuální Zoo.
Nemožné se stává skutečností. Politici začínají plnit své předvolební sliby. Brna se to ale až tolik netýká.
Rádi riskujete a pověstný tah na branku a instinkt predátora jsou vám cizí? Máte dostatek financí, které chcete investovat, ale neočekáváte jejich návratnost?
Všudypřítomný a dokonalý dohled úřadů a věta, kterou je zapotřebí mít neustále a na každém kroku na paměti. „Big brother is watching you.” „Velký bratr tě sleduje.”
Varování. Fotka budovy v textu může způsobit návaly nevolnosti, salta v žaludku, malátnost, krvácení z očí, rudé čelo od úderů dlaně a touhu odstěhovat se z Brna.
Motory hučí, kola řvou a na jazyku je cítit chuť oleje a benzínu. O několik hodin později pivo teče proudem, prázdné panáky cinkají o stoly a centrum Brna se na jeden večer v promění evropskou baštu zábavy a potěšení. Na České slyšíte zpívat Španěly, pod koňo-žirafou se muchlují Holanďané.
K značnému množství silničních uzavírek, které způsobují řidičům nejednu vrásku na čele, se během léta přidají nemalé komplikace i pro cestující městskou hromadnou dopravou. Bez tramvajového spojení zůstane například východ Brna a pokračovat by šlo mnoha dalšími příklady.
Přívlastků, kterými lze označit jihomoravskou metropoli, je mnoho. Brno je krásné, své a druhé největší. Ostatně, to Velké Brno slaví letos své 100. Výročí vzniku. Otázkou je, zda je také zelené, a pokud ano, tak na jak dlouho.
V březnu to bude šest měsíců od spuštění rezidentní parkování v moravské metropoli a nutno podotknout, že brněnský systém může jásat. Je stejně blbý jako ten pražský. A jak toto křečovité výročí plné zmatků oslavit? Automatickým pokutováním řidičů.
Od osmého prosince, kdy začala největší vlaková výluka, využívá provizorní dolní nádraží až patnáct tisíc lidí denně. Oproti hlavnímu nádraží velikostně dosti omezený prostor má s velkým náporem lidí občas potíže, které se projevují zejména ráno, kdy do Brna přijíždí studenti a pracující.
Brněnská radnice se po volbách otřásla v základech. A není se čemu divit. V jejím čele stojí teprve podruhé v historii žena, která v povolebním tažení přivedla modré ptáky a spřátelené strany z nové koalice až k vytouženému vítězství.
Modré zóny Foto: Centrum news/ Daniel Kempský
Dodržování rezidentního parkování v Brně nyní hlídají strážníci, popřípadě jedno auto s kamerami. V budoucnu se ale chystá rozsáhlý kamerový systém, který bude kontrolovat vjezdy aut do modrých zón podle poznávacích značek.