Reklama
reklama

Komentáře

K značnému množství silničních uzavírek, které způsobují řidičům nejednu vrásku na čele, se během léta přidají nemalé komplikace i pro cestující městskou hromadnou dopravou. Bez tramvajového spojení zůstane například východ Brna a pokračovat by šlo mnoha dalšími příklady.
Stáří: 1 měsíc 1 týden
Přívlastků, kterými lze označit jihomoravskou metropoli, je mnoho. Brno je krásné, své a druhé největší. Ostatně, to Velké Brno slaví letos své 100. Výročí vzniku. Otázkou je, zda je také zelené, a pokud ano, tak na jak dlouho.
V březnu to bude šest měsíců od spuštění rezidentní parkování v moravské metropoli a nutno podotknout, že brněnský systém může jásat. Je stejně blbý jako ten pražský. A jak toto křečovité výročí plné zmatků oslavit? Automatickým pokutováním řidičů.
Od osmého prosince, kdy začala největší vlaková výluka, využívá provizorní dolní nádraží až patnáct tisíc lidí denně. Oproti hlavnímu nádraží velikostně dosti omezený prostor má s velkým náporem lidí občas potíže, které se projevují zejména ráno, kdy do Brna přijíždí studenti a pracující.
Brněnská radnice se po volbách otřásla v základech. A není se čemu divit. V jejím čele stojí teprve podruhé v historii žena, která v povolebním tažení přivedla modré ptáky a spřátelené strany z nové koalice až k vytouženému vítězství.
Modré zóny Foto: Centrum news/ Daniel Kempský
Dodržování rezidentního parkování v Brně nyní hlídají strážníci, popřípadě jedno auto s kamerami. V budoucnu se ale chystá rozsáhlý kamerový systém, který bude kontrolovat vjezdy aut do modrých zón podle poznávacích značek.
Zvonařka Foto: Centrum news
Nejen že autobusové nádraží Zvonařka vypadá opravdu šeredně, nesplňuje ani řadu potřeb dnes už běžné k pohodlnému cestování. Brňané by se ale mohli příští rok dočkat rekonstrukce, pokud tedy bude schválená dotace.
Sto lidí, sto chutí, sto názorů, říká se. Zdá se ale, jako by minimálně v jednom případě existovaly názorové protipóly pouze dva. Na jedné straně přesvědčení, že systém zamezí svobodě okrádání státu, na straně druhé mínění, že omezuje svobodu podnikání. Oč jde?
Horké léto, koupání se a brněnská přehrada. Na první pohled se zdá, že rovnice dává smysl. Jenže na pohled druhý je již patrné, že každý, kdo by ji považoval za správnou, by se lehce přepočítal.
To se takhle v Brně sejde Alfons Mucha, prolézačka prezidenta Masaryka, Anna K a brněnský orloj obtáhnutý igelitem a oblepený srdíčky.
Říká se, že všechny cesty vedou do Říma. V případě jihomoravské metropole však v současné době platí s téměř stoprocentní úspěšností jiné pravidlo.
Přechod na Komenského náměstí Foto: Centrum news/ Petra Slavíková
Čekáte, čekáte a čekáte. Na přechodě na Komenského náměstí jezdí auta minimálně, spíše vůbec. Přesto tu je přechod korigován semaforem a lidé tu čekají na zelenou úplně zbytečně.
Tramvaj Foto: Centrum news/ Tomáš Varga
Každý má občas "den blbec" a dělá chyby. Ať už je to zapříčiněné osobními důvody nebo se jen ráno vzbudil s bolestí hlavy. Co se ale stane, když takový den má zrovna řidič tramvaje a v práci udělá chybu?
Zatímco se v jihomoravské metropoli chystali poslední den v loňském roce slavnostní ohňostroje, petardy a chladilo se šampaňské, naměřili v nedalekých Dyjákovicích na Znojemsku 14,2 stupňů Celsia. Místo zasněžené romantiky si tak tamní obyvatelé dopřávali téměř jarního počasí.
Dominant a typických budov, soch a objektů, kvůli kterým si jihomoravská metropole získává své jméno a renomé nejen v rámci České republiky, ale i zahraničí, je nespočet.
Jaká je nejznámější stavba v Brně? Výpadovka na Prahu. Jaká je definice Brna podle Pražana? Hustě osídlená pravotočivá zatáčka mezi Prahou a Vídní. Jde jen o krátký výčet. Vtipů směřujících ze stověžaté matičky do města pod Špilberkem je mnohem více. A platí to i naopak.