Reklama
reklama

Dobrá zpráva pro řidiče? Kraj a město plánují přestavbu bystrcké křižovatky

Během dne se tu v dopravních špičkách tvoří kolony, řidiči nemohou vyjet z nedaleké benzínové pumpy či z obchodního centra. Takové jsou zkušenosti motoristů na křížení ulic Kníničská a Bystrcká. Krajští radní proto v pondělí schválili investiční záměr na přestavbu frekventované křižovatky u Uni Hobby v Bystrci.

Až 20 tisíc aut denně projede po ulici Kníničská, která spojuje Bystrc s Komínem a napojuje je na Velký městský okruh. Komplikace se tu tvoří především na křižovatce u obchodního centra UNI HOBBY. Na křižovatce dnes evidujeme zvýšený počet dopravních nehod. Tvoří se zde kolony, řidiči nebezpečně odbočují přes koleje a jiní zas nemohou ve špičce vyjet ani z přilehlé benzínové pumpy, ani z parkoviště u obchodního centra. Řešením je komplexní přestavba křižovatky se zachováním přímého směru pro automobilový provoz do a z Brna-Bystrce, s oddělením tramvajového provozu a s vhodným řešením cyklistické a pěší dopravy,“ shrnul záměr náměstek hejtmana Jihomoravského kraje pro oblast dopravy Roman Hanák.

Jihomoravský kraj proto spolu s Brnem loni uzavřel dohodu o vzájemné koordinaci, přípravě a realizaci stavby s názvem Mimoúrovňová křižovatka Kamenolom. Ta by měla motoristům výrazně ulevit. 

V místě by měla podle plánů vzniknout mimoúrovňová křižovatka se začleněním okružní prstencové křižovatky. „Návrh umožní vedení segregované tramvajové tratě současně se souběžným vedením přímé komunikace směrem z centra do Bystrce v mírném lokálním zahloubení do stávajícího terénu pod nově vzniklou okružkou, ponechává přímé vedení komunikace z Bystrce do centra vnější stopou podél řeky Svratky a zaručuje prostorovou návaznost na stávající most přes řeku Svratku,“ popsal plány Roman Hanák.

Novinka bude nadvýšena asi o 4,5 metru a změní se i organizace pro cyklisty či chodce. Pěší a cyklistická doprava bude řešena v prostoru kamenolomu lávkou přes celý dopravní koridor, na levém břehu řeky Svratky s napojením na stávající cyklostezku podél řeky, na straně kamenolomu klesne rampa lávky do prostoru zastávky trolejbusů,“ doplnil Hanák. 

Náklady na nové řešení by se měly vyšplhat na 386 milionů korun. 126 miliony přispěje na stavbu kraj. Určit datum zahájení prací je podle Romana Hanáka zatím předčasné. Čeká nás ještě dlouhé období příprav,“ upřesnil.

Autor: 
Lenka Gregorová
Aktuálně
Různorodé zboží v ceně přes tři a půl tisíce korun údajně provezl kolem pokladen líšeňského supermarketu třiatřicetiletý muž.
29.09.2020 - 07:29
Jedni patří k jejich zastáncům a hojně je využívají, druzí by je nejraději nechali z města, a především z chodníků a silnic zmizet pryč. O čem je řeč? Přece o sdílených elektrokoloběžkách!
28.09.2020 - 08:16
Brněnské noční rozjezdy slaví letos v září 20 let provozu. Kořeny systému, kterým se inspirovala řada českých i evropských měst, však sahají až do 40. let minulého století. Dnes se každou půlhodinu...
26.09.2020 - 08:26
Zachránit čerstvě narozenou samičku divočáka se letos podařilo odchytáři brněnské městské policie Pavlu Antonínovi. Strážník ji během své služby našel u Brněnské přehrady, kde pobíhala ještě s...
25.09.2020 - 14:37
ČEZ po několika letech sníží cenu elektřiny pro fixované i nefixované produkty. Výrazná sleva čeká na české domácnosti u ČEZ i v případě plynu.
25.09.2020 - 07:01
Plastový pytel a v něm plastový odpad – ten dokáží tři studenti architektury z Fakulty stavební VUT proměnit za pár hodin v užitečný doplněk. Barevné plastové desky pak budí dojem abstraktních maleb...
24.09.2020 - 09:53
Komentáře