Dobrá zpráva pro řidiče? Kraj a město plánují přestavbu bystrcké křižovatky
Až 20 tisíc aut denně projede po ulici Kníničská, která spojuje Bystrc s Komínem a napojuje je na Velký městský okruh. Komplikace se tu tvoří především na křižovatce u obchodního centra UNI HOBBY. „Na křižovatce dnes evidujeme zvýšený počet dopravních nehod. Tvoří se zde kolony, řidiči nebezpečně odbočují přes koleje a jiní zas nemohou ve špičce vyjet ani z přilehlé benzínové pumpy, ani z parkoviště u obchodního centra. Řešením je komplexní přestavba křižovatky se zachováním přímého směru pro automobilový provoz do a z Brna-Bystrce, s oddělením tramvajového provozu a s vhodným řešením cyklistické a pěší dopravy,“ shrnul záměr náměstek hejtmana Jihomoravského kraje pro oblast dopravy Roman Hanák.
Jihomoravský kraj proto spolu s Brnem loni uzavřel dohodu o vzájemné koordinaci, přípravě a realizaci stavby s názvem Mimoúrovňová křižovatka Kamenolom. Ta by měla motoristům výrazně ulevit.
V místě by měla podle plánů vzniknout mimoúrovňová křižovatka se začleněním okružní prstencové křižovatky. „Návrh umožní vedení segregované tramvajové tratě současně se souběžným vedením přímé komunikace směrem z centra do Bystrce v mírném lokálním zahloubení do stávajícího terénu pod nově vzniklou okružkou, ponechává přímé vedení komunikace z Bystrce do centra vnější stopou podél řeky Svratky a zaručuje prostorovou návaznost na stávající most přes řeku Svratku,“ popsal plány Roman Hanák.
Novinka bude nadvýšena asi o 4,5 metru a změní se i organizace pro cyklisty či chodce. „Pěší a cyklistická doprava bude řešena v prostoru kamenolomu lávkou přes celý dopravní koridor, na levém břehu řeky Svratky s napojením na stávající cyklostezku podél řeky, na straně kamenolomu klesne rampa lávky do prostoru zastávky trolejbusů,“ doplnil Hanák.
Náklady na nové řešení by se měly vyšplhat na 386 milionů korun. 126 miliony přispěje na stavbu kraj. Určit datum zahájení prací je podle Romana Hanáka zatím předčasné. „Čeká nás ještě dlouhé období příprav,“ upřesnil.