Hlavně trpělivost. Co čeká řidiče v létě?
Most Otakara Ševčíka
Jednou ze zásadních dopravních staveb, kterou řidiči projíždí v Židenicích, je ta na mostě Otakara Ševčíka. Změna organizace dopravy je tu naplánována na 20. června. „Následný přesun do druhé etapy realizace zahájíme den poté. Omezení provozu budou velmi podobná, jako dosud. Aktuálně projednáváme vedení objízdné trasy, která se přesunem na druhou polovinu mostu trochu změní. Podrobnosti včas upřesníme,“ sdělila redakci Centrum news Lucie Trubelíková, tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Zprovoznění celého mostu bez omezení provozu se předpokládá v letních měsících příštího roku.
VMO Tomkovo náměstí a Rokytova
Důvod k radosti mají motoristé často projíždějící přes Tomkovo náměstí a Rokytovu. V polovině srpna tu totiž ŘSD plánuje zprovoznění hlavní trasy. „Následně ještě budeme do prosince pracovat na nájezdových rampách a dalších vedlejších stavebních objektech,“ doplnila Trubelíková.
Před tím se tu však řidiči budou ještě muset obrnit pevnými nervy, čeká na ně totiž několik změn ve vedení zdejšího provozu. „Tou zásadní bude, že od začátku letních prázdnin do poloviny srpna budeme muset zcela uzavřít Husovický tunel. Dopravu převedeme na starou Provazníkovu od Tomkova náměstí až po Merhautovu v režimu 1+1,“ upřesnila tisková mluvčí.
Kde si dát ještě pozor?
Minimálně do konce června se bude pracovat v křižovatce ulic Kníničská a Veslařská, od července vůbec neprojedou řidiči Údolní ulicí v úseku od Husovy po Úvoz. S komplikacemi stále musí počítat i v ulicích Reissigova, Domažlická či Bauerova.
Zkapacitnění D1 Brno centrum – Brno jih
Dálnice D1 v okolí Brna již dlouhodobě kapacitně nedostačuje. „Denně zde projede až 80 tisíc vozidel, což způsobuje pravidelné dopravní problémy i v situaci, kdy je dálnice zcela bez omezení. Právě z tohoto důvodu ŘSD přistoupilo ke zkapacitnění dálnice, které sice řidičům přináší dočasné snížení jízdního komfortu, po dokončení prací však naopak dojde k výraznému zvýšení plynulosti, a tedy i bezpečnosti dopravy na dálnici D1,“ vysvětlila Lucie Trubelíková.
Aktuálně tu pokračují práce na rozšíření levého jízdního pásu ve směru na Prahu, který je v úseku v kilometrech 194 -196 uzavřen. „Zhotovitel buduje levou polovinu mostní estakády, jejíž součástí jsou i 2 retenční nádrže, které budou zachycovat srážkovou vodu z povrchu této části dálnice,“ doplnila Trubelíková.
Na podzim roku 2024 bude dokončeno finální rozšíření levého pásu dálnice včetně mostu a bude zde převeden provoz opět v režimu 2+2. Následně bude demolována pravá polovina estakády a v roce 2025 dojde k dokončení rozšíření pravé poloviny dálnice ve směru na Ostravu.
„Předpoklad uvedení stavby do provozu, to znamená obou jízdních pásů v plné šířce, je v dubnu roku 2025. ŘSD uzavřelo se zhotovitelem stavby dodatek o zkrácení doby výstavby o 63 dnů,“ uzavřela Trubelíková.