Modré čáry už platí i na severu Brna
Oblast nových modrých zón je ohraničena ulicemi Merhautova, Hálkova, Gargulákova, Sekaninova a Svitavské nábřeží. Řidiči tak na ně narazí například na frekventovaných místech jako je náměstí Republiky a ulice Vranovská nebo Husovická. Pro návštěvníky patří oblast do zóny C, kde je parkování regulováno pouze ve všední dny od 17 do 6 hodin. V této době je nutné zaplatit 20 korun za hodinu, jedna hodina denně je vždy zdarma.
Cílem novinky je ulehčit místním motoristům parkování, to se však ztížilo těm z okolních ulic, ve kterých zatím modré čáry nejsou. „Už tak bylo u nás v ulici parkování složité a teď je to ještě horší, hlavně večer tu člověk místo nenajde. Lidi, co to v okolí znají, parkují u nás,“ popsal situaci v ulici Cacovická Jan Kaiser. „Na komplikaci jsem narazil třeba i když u nás bylo blokové čištění. Chtěl jsem jít přeparkovat auto už den předem večer, ale do Husovic to už teď kvůli zónám nešlo a v okolí bylo všude beznadějně plno,“ doplnil.
V městské části Brno-sever letos přibydou modré zóny ještě jednou. „Nařízení se doplní o oblasti 4-05 náměstí SNP, takže zde oficiálně mohou platit pravidla rezidentního parkování. Tak, jak jsme plánovali v už dříve schváleném harmonogramu pro letošní rok, přidá se tato oblast od 10. října. Rezidenti a abonenti si už nyní mohou vyřizovat svá oprávnění,“ uvedl radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl. Do konce roku se rezidentní parkování rozšíří ještě 21. listopadu. Od tohoto termínu bude platit v oblastech 3-08 Dalimilova a 3-09 Herčíkova v Králově Poli. V příštím roce město počítá se vznikem 9 nových oblastí.
Od poloviny září navíc řidiči pocítí další novinku. Týká se regulace vjezdů do vnitrobloků v ulicích Klatovská, Skácelova, Tererova, Bakalovo nábřeží a Trýbova. „Pro řidiče to znamená, že si budou muset vyřídit oprávnění k vjezdu. To je bezplatné, je nutné uhradit pouze manipulační poplatek 200 korun za každé auto. Oprávnění lze vyřídit buď na rok, nebo na konkrétní období dle potřeby. Typicky se jedná o situace, kdy je vjezd nutný kvůli stěhování, zásobování a podobně,“ vysvětlil Petr Kratochvíl. K rozšíření regulovaných oblastí město přistoupilo po žádostech místních obyvatel. „Po zavedení parkovacího systému v okolí vnitrobloku začalo stále častěji docházet k tomu, že řidiči, kteří nechtějí platit za parkování nebo nemají nárok na dlouhodobé parkovací oprávnění, parkují ve vnitrobloku a zhoršují tak dostupnost parkovacích stání pro rezidenty,” doplnil Petr Kratochvíl. Na dodržování pravidel budou dohlížet strážníci.