Umělá inteligence pomáhá návštěvníkům ve Fakultní nemocnici Brno
Řešení aReception využívá umělou inteligenci ke zpracování mluvené řeči. V podstatě se jedná o hlasového asistenta, který na základě nastaveného scénáře, provede příslušnou akci nebo poskytne rodičům a návštěvníkům nemocnice požadovanou informaci.
Pro návštěvníky nemocnice to v podstatě znamená, že pokud se k přístroji aReception přiblíží, začnou s ním komunikovat a volí dotazy pomocí dotykové obrazovky, dostávají potřebné odpovědi. Jde zejména o navigaci v nemocnici, informace o klinikách, popř. službách, které nemocnice poskytuje. Informační servis se týká rovněž i zobrazení služeb v okolí nemocnice (bankomat, MHD). Samozřejmostí je i možnost naskenovat mapky do telefonu pomocí QR kódu.
Digitální aReception je ve FN Brno-pracoviště Dětské nemocnice od začátku září 2024 a smluvní zkušební doba trvá do listopadu 2024. Poté budou nastaveny nové smluvní podmínky a rozšířen seznam požadovaných cílů týkajících se zejména zavedení dalších oddělení a specializovaných pracovišť, včetně možnosti vícejazyčnosti.
Slavnostní uvedení do provozu se uskutečnilo za účasti ředitele FN Brno MUDr. Iva Rovného, MBA, náměstka pro pracoviště Dětská nemocnice MUDr. Davida Starého, Ph.D. a ředitele fi aReception Ing. Tomáše Ondráčka.
Zdroj: FN Brno