Reklama
reklama

Tratě šalin v Líšni a Lesné budí emoce

Tramvaje vozí obyvatele města pod Špilberkem již 122 let a jejich tratě se neustále rozvíjejí. Dlouhodobě se například hovoří o obnovení trati z Líšně na Stránskou skálu nebo prodloužení linky číslo 5 ze Štefánikovy čtvrti až na sídliště Lesná. Oba projekty mají ledacos společného, naráží například na nevoli části místních.

Prodloužení tramvajové trati Lesná je jedním ze strategických projektů města. „Nově bude tramvaj pokračovat po Merhautově a Okružní až ke křižovatce s tř.Gen. Píky a napojí se na stávající trať do Čertovy rokle,“ popsala primátorka města Brna Markéta Vaňková. Již během stavby Husovického tunelu, která začala v roce 1996, bylo do Merhautovy ulice položeno zhruba 200 metrů kolejí. Ty jsou nyní nevyužité, protože tehdejší záměr na spojení smyčky Štefánikova čtvrť se sídlištěm Lesná ztroskotal na potřebě opravy mostu přes železniční trať a také na námitkách obyvatel. Těm se plány, které magistrát předběžně vyčíslil na 800 milionů korun, nevyhnuly ani v současnosti. „Odlehčit a zrychlit dopravu do centra je hlavní důvod, proč chceme prodloužit koleje ze stávající konečné.

Z Lesné cestují každý den tisíce lidí, pro které bude jednodušší dostat se do práce či školy,“ uvedla Vaňková. Podle některých místních však možnosti využije jen část cestujících, trať totiž povede okrajem Lesné, obě hlavní linky mířící na sever Brna, 9 a 5, navíc jedou ve směru z centra část cesty po stejných kolejích. S tím souhlasí i důchodkyně Karla Vadimová. „Jen se spojí dvě části, ale na druhou stranu Lesné nebo její vrch se v tom nemyslí,“ myslí si. Lidé mnohdy navíc nesouhlasí s chystaným přebudováním křižovatky Seifertovy ulice a Okružní. Její stávající řešení připomíná kruhový objezd, nahradit ji má světelná křižovatka. „Proč měnit fungující věci za nové výmysly. Kdyby tady radši jezdili zase autobusy až do města jako dřív, bude to lepší,“ myslí si Tomáš Sehnal. „Jižní řešení bylo vybráno již v roce 2017. Stavba by měla začít v roce 2024 a hotovo by mělo být v roce 2026,“ vysvětlila primátorka města Brna Markéta Vaňková.

Mnohem déle si na svou realizaci počká jiná plánovaná trať, ta spojující Líšeň a Stránskou skálu. Přestože původně start její obnovy plánoval brněnský dopravní podnik již na rok 2018, pracuje nyní na opětovném podání žádosti o územní rozhodnutí. To totiž bylo na základě stížností obyvatel Holzovy ulice zrušeno. Členové spolku Holzova-Líšeň, který vznikl v dubnu roku 2016, se obávají zvýšení hluku i provozu, nevyhovující je podle nich i nízká vzdálenost kolejí od bytové zástavby. Vyrůst tu má navíc protihluková stěna, do které by obyvatelé domů koukali.

Autor: 
Lenka Gregorová
Aktuálně
První nákladní automobil pro svoz odpadu plně na elektrický pohon má Brno. Jde o Volvo FE Electric, patří městské společnosti SAKO Brno a do brněnských ulic vyjede v druhé polovině srpna.
17.08.2022 - 14:08
Závěrečná srpnová šňůra unikátních open-air divadelních představení na nádvořích moravských a českých zámků a hradů Strašidlo cantervillské se rozjede v úterý 16. srpna na Slezskoostravském hradě,...
16.08.2022 - 14:47
Čerstvě rozbitou lavičku míjeli o víkendu návštěvníci Schreberových zahrádek.
15.08.2022 - 05:25
Místo horníků a dělníků v automobilkách se „nejrizikovějším“ zaměstnáním za loňský rok stala práce ve zdravotnictví a sociální péči, alespoň podle počtu uznaných nemocí z povolání. Skladbu osob...
14.08.2022 - 11:23
Jeden ze tří brněnských eko domečků představuje návštěvníkům, jak by mohlo vypadat bydlení budoucnosti a zároveň slouží jako zábavná vzdělávací pomůcka. Střecha dřevěného domku je osazena zeleným...
13.08.2022 - 13:41
Batch, největší dávka klubové hudby v brněnské historii, propojí ve dnech 30. 9. - 1. 10. třináct klubů pestrým nadžánrovým hudebním programem za jednotné vstupné. Akci pořádá BACH - Brněnská...
12.08.2022 - 13:46
Komentáře