Reklama
reklama

Práce na novém mostě v Blansku jdou do finále

Od loňského července se v Blansku buduje nový most (III/379 37 Blansko přemostění), který začíná na ulici Svitavská na levém břehu řeky Svitavy a klene se přes koryto řeky, železniční koridor a končí v průmyslové zóně na Starém Blansku.

„Momentálně dokončujeme vozovku na mostě, právě probíhá pokládka obrusné, tedy finální asfaltové vrstvy, což je stěžejní pro pondělní termín dokončení. V realizaci jsou také další dokončovací stavební práce,“ popsal ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Roman Hanák.

Na stávající dopravní síť je novostavba napojena pomocí okružních křižovatek, a to z jedné strany od ulice Svitavské (II/374 ) a z druhé strany od ulice Brněnské (III/37937). „V příštím týdnu bychom chtěli zahájit silniční provoz, průjezd probíhající stavbou bude ale omezen maximální povolenou rychlostí na 30 km/h. Na mostě budou až do kolaudace probíhat dokončovací práce a stavba bude zatím uzavřena pro pěší,“ dodal Hanák.

Podle silničářů bude ještě dnes na místě probíhat kontrola stavby a pochůzka za účasti stavebního úřadu, potom by mělo dojít na zahájení silničního provozu. Je velmi pravděpodobné, že se tak stane v pondělí o půlnoci. „Následně budou na mostě probíhat ještě dokončovací práce, realizace chodníku, zábradlí nebo třeba osvětlení,“ doplnil Hanák.

Mostní hlavní nosný ocelový oblouk je délky 77,6 m s dvěma estakádními poli před a za, navrženými z předpjatého betonu. Celková délka nosné konstrukce je 158,4 m. Výška mostu nad terénem je 9 m, výška oblouku 12 m. Z důvodu prostorových podmínek je situován ve směrovém i výškovém oblouku. Předpokládaná cena akce byla ještě loni v červnu necelých 225 milionů korun bez DPH, během realizace stavby ale došlo k jejímu navýšení.

„Celkové náklady budou vyšší, než předpokládala uzavřená smlouva o dílo, přesné číslo budeme znát v řádech několika následujících týdnů. Navýšení souvisí nejen se zdražením stavebních materiálů po covidu, ale významnou roli tu hrála cena oceli z okupovaného Mariupolu. Pochopitelně se cena navýší o práce, které projekt nepředpokládal a vyskytly se až během realizace stavby. Šlo zejména o nestabilní podloží a zajištění statiky,“ vysvětlil Hanák s tím, že zdroj financí poskytl Státní fond dopravní infrastruktury a Jihomoravský kraj.

Stavba je naprostým unikátem, a to jak z hlediska stavebně technického řešení, tak toho estetického. Po 70 letech odkládání, plánování a příprav se Blansko konečně dočkalo komfortního mostu, který užijí nejen motoristé pro rychlejší a bezpečný přístup do Starého Blanska s třemi tisícovkami obyvatel. Podle mého názoru jde o nejdůležitější dopravní stavbu v novodobé historii tohoto města,“ uzavřel radní Jihomoravského kraje pro oblast dopravy Jiří Crha.

Zdroj: KÚ JMK

Autor: 
redakce
Aktuálně
Ženu s pořezaným a krvácejícím lýtkem ošetřovali dnes o půl páté ráno strážníci z pořádkové jednotky městské policie.
05.02.2023 - 14:29
Mnoho lidí má zdravotní potíže, za které může jejich profese a pracovní náplň. Mezi nejčastější nemoci z povolání patří syndrom karpálního tunelu, který postihuje zaměstnance od kancelářských pozic...
03.02.2023 - 17:43
Se svým záměrem pochlubit se vlastním tělem příliš neuspěla žena, která včera v centru města zastavovala návštěvníky luxusní restaurace.
03.02.2023 - 09:52
Dopravní podnik města Brna za loňský rok eviduje celkem 413 stížností cestujících na své služby. Jedná se o nejnižší číslo za dobu, kdy připomínky eviduje. Pouhá čtvrtina stížností je po jejich...
02.02.2023 - 17:24
Cestovatel Tomáš Vaňourek se po své výpravě do Asie, inspirované pány Hanzelkou a Zikmundem, tentokrát rozhodl zopakovat a také rozšířit první putování H + Z napříč Afrikou a Amerikou. S ročním...
02.02.2023 - 07:37
Záchrannou akci v bohunickém panelovém domě spustil v sobotu odpoledne naléhavý telefonát na tísňovou linku 156.
31.01.2023 - 13:10
Komentáře