Reklama
reklama

Počet nehod s účastí vozů dopravního podniku loni výrazně klesl

Vozy dopravního podniku a jejich řidiči během roku figurovali u 627 nehod, což je o čtvrtinu méně než v roce 2019. Největší podíl na poklesu má nižší provoz v ulicích města Brna způsobený epidemiologickou situací v ČR a vládními nařízeními.

„Dopravní situace ve městě Brně je vlivem koronavirové pandemie výrazně klidnější než v přechozích letech, alespoň v této oblasti tak jsou čísla povzbudivá. Všem řidičům i technikům dopravního podniku patří velký dík za to, že jsme se bez ohledu na vážnost situace vždy mohli spolehnout na fungující a bezpečnou městskou hromadnou dopravu. Jejich práce je velmi zodpovědná a pro město nepostradatelná,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.

Loni došlo k 627 nehodám s účastí vozů DPMB, řidiči dopravního podniku však zavinili pouhou čtvrtinu z nich. „Příčinou dopravních nehod s naší účastí je nejčastěji nedání přednosti při odbočování vlevo. Nejvíce se tyto situace týkají střetů osobních aut s tramvajemi, kdy řidiči při odbočování najedou na tramvajový pás a nevšimnou si souběžně jedoucí tramvaje,“ vysvětlil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek. Na dalších místech žebříčku příčin nehod jsou nepozornost a nedodržení bezpečné vzdálenosti. Nejvíce kolizí se stalo v září a únoru, tedy v měsících, kdy byl provoz nejblíže normálnímu stavu. Nejméně jich naopak bylo v dubnu a květnu. Z hlediska dní v týdnu vychází ze statistik DPMB jako nejrizikovější úterky a čtvrtky, nejklidnější jsou víkendy. Největší počet nehod se pak odehraje v denní době od 8 do 14 hodin. Nejčastěji k nehodám s účastí vozů DPMB dochází dlouhodobě v ulicích s hustým dopravním provozem – Křenová, Štefánikova, Palackého třída a Vídeňská.

S nehodami a jejich řešením úzce souvisí práce dispečerů DPMB, kteří na místo nehody neprodleně vyjíždí, aby ji zaznamenali, v případě potřeby přivolali další složky Integrovaného záchranného systému Jihomoravského kraje a snažili se co nejdříve dopravu v místě obnovit. „Průměrná doba uvolnění je díky dobré spolupráci s ostatními složkami v Brně 10 minut, což je velmi dobré číslo. Naší snahou je co nejrychlejší obnovení provozu, protože se neprůjezdnost trasy projeví nejen v místě nehody, ale i v okolních lokalitách,“ vysvětlil dopravní ředitel Dopravního podniku města Brna Jan Seitl. V pohotovosti jsou ve všední dny tři dispečerské posádky, které jsou připraveny k nenadálým událostem v provozu okamžitě vyjet.

Zdroj: DPMB

Autor: 
redakce
Aktuálně
Povinné nošení respirátorů a hlavně začátek povinného testování zaměstnanců ve firmách s sebou nese zvýšené množství tohoto odpadu a manipulace s ním. Ve snaze přispět k minimalizaci rizika nákazy a...
05.03.2021 - 11:12
Zaměstnanci Dopravního podniku města Brna se budou testovat na covid-19 přímo v areálech podniku. Testovací místo dopravce zvolil netradičně, ale stylově, využije pro něj i pivní tramvaj ŠalinaPub,...
04.03.2021 - 13:02
Brněnské Ústřední autobusové nádraží Zvonařka prošlo zásadní rekonstrukcí. Stojí za ní ateliér CHYBIK+KRISTOF, který opravu sám spoluinicioval. Provoz nádraží se už plně obnovil, pracovat se ale...
03.03.2021 - 09:35
Na vlastní porušení vládních nařízení v sobotu nezvyklým způsobem upozornil osmatřicetiletý muž.
02.03.2021 - 14:00
Hejtman Jan Grolich včera představil centra v ostrém provozu. Konkrétně v Hodoníně v kulturním domě ještě včera dostalo vakcínu 52 lidí.
02.03.2021 - 09:29
Blížící se zpřísnění mimořádných opatření přivedlo včera před sedmou hodinou ráno do Úrazové nemocnice pacienta, který se tam domáhal ošetření.
01.03.2021 - 08:38
Komentáře