Od června. Při modernizaci trati mezi Brnem a Přerovem vznikne tunel i osm mostů
Pracovat se bude ve zhruba desetikilometrovém úseku mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Ten stejně jako ostatní části důležité spojnice jižní a severní Moravy získá druhou kolej. Díky vybudování rozsáhlých přeložek se tu zvýší rychlost na 200 km/h.
Větší komfort pro cestující
„Stavbaři vybudují dvě nové zastávky s bezbariérovým přístupem, jednu jako náhradu za zrušenou stanici Němčice nad Hanou. Obě zastávky získají stání pro auta a cyklostojany. V případě provozních mimořádností bude možné přejet z jedné koleje na druhou v nové odbočce Hruška, která se bude nacházet v polovině modernizovaného úseku,“ sdělila Nela Eberl Friebová, tisková mluvčí Správy železnic.
Další novinkou je zrušení obou stávajících přejezdů. „V Němčicích díky přeložení železniční tratě do nové polohy, v Měrovicích ho nahradí nová objízdná komunikace,“ doplnila Friebová. Projekt si totiž také vyžádá částečné přeložky silnic III. třídy, které jsou v kolizi s novým vedením železniční tratě.
Počítá se i se vznikem protihlukových stěn. Ty ochrání dotčené obce.
Nový tunel i osm mostů
Nejvýznamnějším stavebním prvkem však bude nový Němčický tunel dlouhý 744 metrů, který povede pod kopcem Kozlov. Modernizace dále zahrnuje i výstavbu osmi nových železničních mostů, nejdelší z nich přes údolí potoka Žlebůvky bude měřit 122 metrů.
Hledá se zhotovitel
Správa železnic nyní vyhlásila tendr na zhotovitele prací. Ty by měly začít v červnu příštího roku, hotovo bude podle plánu v prosinci 2028. Předpokládané náklady přesáhnou 7,7 miliardy korun.