Reklama
reklama

Nesnězeno posiluje v Brně. Platforma již sdružuje 170 lokálních podniků

Platforma Nesnězeno pokračuje v posilování své pozice v regionech. V Brně se rozrostla o 16 nově zapojených podniků a s celkovým počtem 170 se tak Brňané dostali na druhé místo hned za Prahu. Dosud Češi na platformě celkem zachránili již 725 tun potravin. V Brně v příštím roce očekává Nesnězeno 25% růst.

V Brně a okolí mohou uživatelé Nesnězeno aktuálně vybírat z nabídky již 170 podniků zahrnujících restaurace, hotely, kavárny, ale například i 11 zapojených prodejen Penny v jihomoravském kraji nebo řetězec Starbucks. Nejnovějším „přírůstkem“ se pak staly mimo jiné Sklizeno, La Strada, Kaliforňan, The Miners, Patio cafe & bar, Wang running sushi, Jedna báseň či Morgal.

Zapojení nových podniků reflektuje velký zájem Brňanů o záchranu jídla i problematiku (anti)food-waste. Dosud se v jihomoravské metropoli podařilo přes platformu zachránit již desítky tun potravin, které by jinak skončily v koši. Vzhledem k vysokému zájmu o balíčky Nesnězeno předpokládá, že v příštím roce vzroste objem zachráněného jídla o 25 %.

Brno je městem, kde se celý koncept Nesnězeno v roce 2018 zrodil, původně jako lokální komunitní iniciativa na Facebooku. Z téměř garážového projektu během několika let vyrostl silný a fungující startup, který díky spolupráci s podobně orientovanou platformou Munch již působí ve čtyřech zemích.

„Brno je pro nás tak trochu srdeční záležitost – přece jen jsme tu doma. Máme ale radost především z toho, že Nesnězeno úspěšně plní svou misi v regionech a že je o záchranu potravin velký zájem napříč celým Českem. Díky tomu, že jsme součástí globální platformy Munch, můžeme navíc využívat celou řadu synergií a neustále naši nabídku a služby posouvat dál,“ dodává Jakub Henni, CEO Nesnězeno, který se s Nesnězeno v letošním roce umístil i v prestižním výběru 30 pod 30 magazínu Forbes.

Pro podniky představuje zapojení do Nesnězeno zajímavý dodatečný příjem, který se pohybuje v průměrné výši 20 000 Kč ročně. Balíčky potravin či jídel, která by jinak bylo nutné vyhodit, nabídnou na webu a v aplikaci se slevou 50-70 %. Uživatel si balíček zakoupí a pak vyzvedne v provozovně, kde ho může zkonzumovat nebo si ho odnést domů. Díky tomu nejen ušetří, ale zároveň zachrání kvalitní jídlo a pomůže omezit plýtvání potravinami.

Nesnězeno již pokrývá 9 českých krajů a do konce příštího roku chce působit ve všech českých regionech. Platformu Nesnězeno a Munch využívá díky jedné globální aplikaci v ČR, na Slovensku, v Rumunsku a Maďarsku přes dva miliony zákazníků a 4 tisíce partnerů, kteří společně zachránili již více než 3 milionu balíčků potravin.

Zdroj: FYI Prague

Autor: 
redakce
Aktuálně
Vymýšlíte s dětmi, co o prázdninách nebo ve volnu po škole? Rozhodování vám určitě ulehčí Rodičovské vouchery, které po super zkušenostech z prvního ročníku pokračují i letos. Stačí jen zažádat přes...
18.02.2025 - 17:17
V prosinci loňského roku sedm starostů a starostek z Bosonoh, Starého Lískovce, Bohunic, Troubska, Popůvek, Ostopovic a Moravan společně oslovilo dopisem ministra dopravy Martina Kupku s žádostí o...
18.02.2025 - 09:14
Zimní období dopadá silně především na lidi ve složité sociální situaci a bez domova. Brno chce pečovat o všechny své obyvatele, proto pod patronací magistrátního odboru sociální péče existuje řada...
17.02.2025 - 12:46
Sdružení dopravních podniků ČR (SDP ČR) připravuje další ročník akce pro milovníky městské hromadné dopravy Šotodays. Konat se bude v sobotu 13. září 2025 opět v Brně, kde se akce odehrála již v roce...
16.02.2025 - 09:29
Čekají nás velké mrazy. Brněnští strážníci se proto ve čtvrtek vydali zmapovat tloušťku ledu na brněnských přírodních vodních plochách.
15.02.2025 - 18:05
Oprava ulice Šámalovy mezi Lazaretní a Zábrdovickou začala už v loňském roce. Od ledna se však práce dotýkají i přímo Zábrdovické.
15.02.2025 - 06:10
Komentáře