Linka 155 je poslední týdny přetížená. Záchranáři radí, jak v takovém případě postupovat
Na operačním středisku záchranné služby Jihomoravského kraje je v denní směně šest operátorů a dva dispečeři. Operátoři přijímají hovory, dispečeři vysílají vozy. Pokud hovoří všichni operátoři, zvedá telefon i jeden z dispečerů. Druhý dispečer musí zůstat volný kvůli vysílání sanitek k jednotlivým událostem.
Pokud jsou však plně vytíženi zcela všichni, pak může dojít k tomu, že hovor není přijat ani po několika zazvoněních a volající telefon položí. Následně vytočí linku 112, popřípadě jiná tísňová čísla. Je v situaci, kdy potřebuje pomoc, je pochopitelné, že vyzkouší všechny možnosti. "Věřte ale, že v takové chvíli je lepší počkat na lince 155, nechat telefon déle zvonit a mít trpělivost. Operátor váš hovor pravděpodobně za pár vteřin přijme, pomoci se tak dočkáte dříve, než kdybyste obvolávali jiné tísňové linky. Tamější operátor vás totiž stejně bude přepojovat na linku 155, pokud zjistí, že váš problém se týká změny zdravotního stavu," upozorňují záchranáři na webu.
V uplynulých týdnech jihomoravští záchranáři zaznamenali velké navýšení počtu hovorů kvůli vysokým teplotám, lidé kolabovali z horka a především kolem poledne byly linky přetíženy. V Jihomoravském kraji se uskutečnilo 450 výjezdů ke kolapsům, které s největší pravděpodobností souvisely s horkem. Kromě toho v létě dochází k navýšení počtu úrazů, v souvislosti s venkovními aktivitami, sportováním a výlety do přírody.
Zdroj: ZZS JMK