Investice do dopravní infrastruktury jsou letos rekordní. Pracovat se bude na silnicích, mostech i tramvajových tratích
Stavbaři se do oprav pustí od 3. března na Kounicově, a to v úseku od Nerudovy po Šumavskou. Pod tramvajovou tratí se tu totiž nachází kanalizace ve špatném stavu a potřebuje vyměnit. Než se tak stane, pustí se do práce vodaři a plynaři, omezení se v první etapě dotknou především chodců. Od 18. května tu pak bude výluka tramvají a zrekonstruuje se i trať, kanalizace a vozovka. Vše by se mělo stihnout do září.
Zásadní práce se na jaře dotknou i ulice Jihlavská, kde budou Teplárny Brno napojovat horkovod pro oblast Bohunic. V některých úsecích této ulice se bude vyměňovat povrch silnice.
U hlavního nádraží železničáři budou opravovat blízký viadukt, město k tomu pod ním zrekonstruuje vodovod. Úplná uzavírka pod mostem bude od 25. března pro auta a trolejbusy, od 18. května se připojí i úplná výluka tramvají. Omezení se dotkne i křižovatky Křenová x Koliště.
Povrchy na Kníničské by měla Správa a údržba silnic JMK upravit na přelomu jara a léta.
Pozor by si měli řidiči dávat i na Poříčí, kde se momentálně realizují protipovodňová opatření. Ta by měla být hotová pravděpodobně během června, naváže na to odstranění vlečky a samotné položení nového asfaltu. Odhadem by měli mít silničáři hotovo za pár měsíců.
Další projekty jsou v přípravě. Konkrétní termíny u jednotlivých akcí budou známy vždy po vysoutěžení zhotovitele a předání staveniště. Budeme o nich informovat s předstihem na webu Kopeme za Brno.
Dopravní omezení lze sledovat v aplikaci Brněnských komunikací https://www.doprava-brno.cz/, na webu www.kopemezabrno.cz nebo na portálu https://dopravniinfo.gov.cz/.
Zajímavá data o dopravní infrastruktuře:
• celková délka dopravní sítě v Brně je 1 150 km
• silnice I., II. a III. třídy 164 km
• tunely v Brně jsou 2 tramvajové a 4 silniční
Zdroj:MMB