Reklama
reklama

Cestující v Brně „pípají“ už rok. Zájem o bezkontaktní nákup jízdenek kartou ve vozech je obrovský

Na začátku loňského července zavedl Dopravní podnik města Brna možnost nákupu jízdenek přímo ve voze bezkontaktně platební kartou. Služba nazvaná Pípni a jeď! si u cestujících téměř okamžitě získala oblibu. Za rok fungování služby cestující provedli téměř 5 miliónů transakcí za 70 miliónů korun. Rekord padl 30. června, kdy si pasažéři tímto způsobem zakoupili 33 tisíc jízdenek.

„Zájem o službu Pípni a jeď! dalece předčil naše očekávání. Za první rok cestující provedli pět miliónů transakcí, což je průměrně téměř 14 tisíc denně. Cestující si chválí zejména jednoduchost systému. Ten umožňuje nákup jízdenky kartou, hodinkami či mobilním telefonem bezprostředně po nástupu do vozu namísto zdlouhavého shánění jízdenky dopředu. S nárůstem zájmu o tuto službu registrujeme pokles u ostatních prodejních kanálů, největší propad je u SMS jízdenek a u jízdenkových automatů,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Hned během prvního měsíce bezkontaktních plateb přímo ve vozech brněnské MHD cestující tímto způsobem provedli více než 200 tisíc transakcí. Toto číslo postupně narůstalo, ale kopírovalo aktuální epidemiologickou situaci související s výskytem onemocnění covid-19 a vládními nařízeními. Stejně jako u ostatních jízdenek byl největší propad v tržbách na podzim loňského a pak na jaře letošního roku, kdy pandemie kulminovala. Nejvíce cestující „pípali“ 30. června, kdy provedli 33 tisíc transakcí.

Ke službě Pípni a jeď! se nejvíce cestující přikláněli od SMS jízdenek, v této kategorii dopravní podnik registruje oproti roku 2019 téměř 15% propad. Téměř totožný je pokles i u jízdenek koupených v jízdenkových automatech. „Tak jak roste zájem o bezkontaktní nákup jízdenek, budeme postupně omezovat jízdenky papírové. Stále je ale využívá téměř 50 procent cestujících, proto od nich budeme upouštět pozvolna,“ vysvětlil vedoucí tarifního odboru Dopravního podniku města Brna Vít Prýgl.

V roce 2019 DPMB prodal 16 miliónů jednorázových jízdenek. Stabilně je využívá 25 procent cestujících, 75 procent upřednostňuje předplatní jízdenky, které je od roku 2017 možné zakoupit online prostřednictvím eshopu www.brnoid.cz.

Celkově se na tržbách z jízdného velmi dramaticky podpisuje koronavirová pandemie. Za 1. pololetí roku 2021 jsou tržby nižší o 55 miliónů korun než ve stejném období roku 2020 a přibližně o 130 miliónů korun nižší než v předchozích letech.

TZ: DPMB

Autor: 
redakce
Aktuálně
V noci na pondělí přemohla únava osmadvacetiletého mladíka v brněnském parku nad ulicí Bašty.
21.09.2021 - 13:39
21. září si připomínáme Mezinárodní den Alzheimerovy nemoci. Tohle degenerativní onemocnění mozku se obvykle začíná projevovat po pětašedesátém roku života, postihuje ale i mladší ročníky. Centrum...
20.09.2021 - 19:25
Fembot   Foto: Michal Večeřa
Nový průzkum zahrnující 1200 účastníků odhaluje některé zajímavé myšlenky o robotech včetně toho, jak by mohla vypadat budoucnost lidského sexu.
20.09.2021 - 13:00
S nožem v ruce prý v pátek odpoledne před obličeji několika dětí šermoval neznámý muž nedaleko Kovářské ulice.
20.09.2021 - 10:36
Divadlo Radost otevírá svou divadelní loď těm nejmenším divákům – a to dětem do tří let a jejich pra/rodičům. V bývalém Muzeu loutek se tak hraje po dlouhé odmlce první představení pro nejmenší, a to...
18.09.2021 - 08:20
Opilého řidiče zadržel ve středu odpoledne kolemjdoucí na Konečného náměstí.
17.09.2021 - 18:47
Komentáře