Reklama
reklama

Celkem 88 reklam se utká o anticenu Sexistické prasátečko

Od 6. října mohou zájemci hlasovat v osmém ročníku soutěže o nejsexističtější reklamu nazvanou Sexistické prasátečko. Tu vyhlašuje nezisková organizace Nesehnutí. Na anticenu je letos nominováno celkem 88 reklam. Hlasování končí poslední říjnový den, vybraná reklama bude známa 11. listopadu.

Lidé mohli své tipy na anticenu posílat od května do konce září, letos se v soutěži sešlo téměř devadesát reklam. Z nich vybere vítěze anticeny jak veřejnost, tak odborná porota, v níž zasednou odborníci a odbornice z genderové oblasti či reklamní i mediální osobnosti. Nejsexističtější reklamu roku vyberou například Barbara Havelková, expertka na genderové právo na univerzitě v Oxfordu, nebo kreativec Martin Charvát.

Počet schválených nominací v letošním ročníku anticeny mírně poklesl. Navržených nominací bylo sice stejně jako vloni, ale více reklam nesplňovalo kritéria soutěže. „Letos zaznamenáváme úbytek soutěžících reklam, a to asi o 10 %, i když zájem o soutěž zůstává stejný. S mírným optimismem si dovolujeme říct, že klesající počet soutěžících reklam souvisí se zlepšující situací v oblasti genderové citlivosti reklamy v České republice,“ komentuje trend jedna z organizátorek anticeny Petra Havlíková.

Jako je v Sexistickém prasátečku zvykem, nechybí ani letos reklamy politických stran či vysokých škol. „I když nás překvapilo, že do soutěže nebyla nominovaná žádná reklama z kampaně ke krajským volbám, tak přece jenom už z dřívějška máme v nominacích KDÚ-ČSL a TOP09. Z vysokých škol pak byl nominován klip Mendelovy univerzity. Stále přitom zastáváme názor, že právě tyto instituce by měly mít nejvyšší etické standardy,“ doplňuje informace k aktuálnímu ročníku Kristýna Pešáková z NESEHNUTÍ.

Do soutěže jsou nominovány převážně reklamy malých firem. Neznamená to však, že velké podniky se v soutěži vůbec nenacházejí. Letos jsou nominovány například i firmy jako automobilka KIA, penzijní společnost ČSOB či knižní nakladatelství Argo.

NESEHNUTÍ se tématu sexismu v reklamách věnuje také ve svých vzdělávacích workshopech pro střední školy nebo při systematické práci s Krajskými živnostenskými úřady. V loňském ročníku soutěže se o titul nejsexističtější reklamy ucházelo celkem 99 reklam. Veřejnost i porota zvolila za nejvíce sexistickou reklamou vagínu v pisoáru Cabaret Darling.

Autor: 
redakce
Aktuálně
Na jedné straně rozvoj města ve sportovní či dopravní rovině, na straně druhé obyvatelé či historické klenoty města. Situace týkající se směňování městských nemovitostí budí aktuálně v jihomoravské...
24.02.2018 - 09:07
Ilustrační foto Foto: Centrum news
Radnice Brno-střed vypsala výzvu pro provozovatele kaváren, barů, restaurací a dalších podniků poskytujících občerstvení v městské části Brno-střed, aby umožnili využívat své toalety i kolemjdoucím...
23.02.2018 - 12:51
Ilustrační foto Foto: Centrum news
Rekonstrukce silnic, uzavírky, opravy, výluky nebo i Velká cena. To vše zkomplikuje v následujících měsících brněnskou dopravu. Jak se s těmito problémy vypořádat co nejlépe řešil kraj spolu se...
23.02.2018 - 07:04
Plameny chatu zničily Foto: HZS JMK
V noci ze středy na čtvrtek hořela dřevěná chata v Brně-Bosonohách. Uvnitř našli hasiči ohořelé lidské torzo.
22.02.2018 - 12:28
Tramvaj Foto: Centrum news/ Tomáš Varga
Každý má občas "den blbec" a dělá chyby. Ať už je to zapříčiněné osobními důvody nebo se jen ráno vzbudil s bolestí hlavy. Co se ale stane, když takový den má zrovna řidič tramvaje a v...
22.02.2018 - 06:51
Pavel Navrátil vynikal vztahem k přírodě, citlivostí a smyslovostí malby a odvahou k technologickým experimentům, díky čemuž je řazen k důležitým osobnostem české malby 2. poloviny 20. století....
21.02.2018 - 20:11
Komentáře