Reklama
reklama

Celkem 88 reklam se utká o anticenu Sexistické prasátečko

Od 6. října mohou zájemci hlasovat v osmém ročníku soutěže o nejsexističtější reklamu nazvanou Sexistické prasátečko. Tu vyhlašuje nezisková organizace Nesehnutí. Na anticenu je letos nominováno celkem 88 reklam. Hlasování končí poslední říjnový den, vybraná reklama bude známa 11. listopadu.

Lidé mohli své tipy na anticenu posílat od května do konce září, letos se v soutěži sešlo téměř devadesát reklam. Z nich vybere vítěze anticeny jak veřejnost, tak odborná porota, v níž zasednou odborníci a odbornice z genderové oblasti či reklamní i mediální osobnosti. Nejsexističtější reklamu roku vyberou například Barbara Havelková, expertka na genderové právo na univerzitě v Oxfordu, nebo kreativec Martin Charvát.

Počet schválených nominací v letošním ročníku anticeny mírně poklesl. Navržených nominací bylo sice stejně jako vloni, ale více reklam nesplňovalo kritéria soutěže. „Letos zaznamenáváme úbytek soutěžících reklam, a to asi o 10 %, i když zájem o soutěž zůstává stejný. S mírným optimismem si dovolujeme říct, že klesající počet soutěžících reklam souvisí se zlepšující situací v oblasti genderové citlivosti reklamy v České republice,“ komentuje trend jedna z organizátorek anticeny Petra Havlíková.

Jako je v Sexistickém prasátečku zvykem, nechybí ani letos reklamy politických stran či vysokých škol. „I když nás překvapilo, že do soutěže nebyla nominovaná žádná reklama z kampaně ke krajským volbám, tak přece jenom už z dřívějška máme v nominacích KDÚ-ČSL a TOP09. Z vysokých škol pak byl nominován klip Mendelovy univerzity. Stále přitom zastáváme názor, že právě tyto instituce by měly mít nejvyšší etické standardy,“ doplňuje informace k aktuálnímu ročníku Kristýna Pešáková z NESEHNUTÍ.

Do soutěže jsou nominovány převážně reklamy malých firem. Neznamená to však, že velké podniky se v soutěži vůbec nenacházejí. Letos jsou nominovány například i firmy jako automobilka KIA, penzijní společnost ČSOB či knižní nakladatelství Argo.

NESEHNUTÍ se tématu sexismu v reklamách věnuje také ve svých vzdělávacích workshopech pro střední školy nebo při systematické práci s Krajskými živnostenskými úřady. V loňském ročníku soutěže se o titul nejsexističtější reklamy ucházelo celkem 99 reklam. Veřejnost i porota zvolila za nejvíce sexistickou reklamou vagínu v pisoáru Cabaret Darling.

Autor: 
redakce
Aktuálně
Milovníci tradičních i netradičních burgerových specialit a dobré společnosti zbystřete. Již od pátku do neděle můžete potěšit své chuťové pohárky, stačí jenom zavítat na prostranství před obchodní...
21.09.2017 - 07:00
Měsíc po umístění speciální lavičky plné knih v parku na Obilním trhu si už jen tak nepočtete. Knihy jsou rozebrané, prostor lavičky zaplnily odpadky.
20.09.2017 - 19:53
Víno a burčák ze čtyřiadvaceti vinařství, řemeslné a dárkové zboží, občerstvení a farmářské produkty a denně doprovodný program od odpoledních do večerních hodin. Přesně na tohle se mohou těšit...
20.09.2017 - 11:56
Za měsíc se uskuteční volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR a všichni obyvatelé republiky mají právo volit i mimo místo svého trvalého bydliště. Musí si však včas vyřídit voličský průkaz.
20.09.2017 - 08:17
Pořídit si nemovitost jako další zdroj příjmu. Češi i přes stále se zvyšující ceny považují koupi bytu či domu a jeho následné pronajímání za jeden z nejvýhodnějších způsobů jak zhodnotit své vlastní...
19.09.2017 - 20:14
Vymyslet za 24 hodin inovativní řešení reálného byznysového zadání, tak aby se dalo uplatnit v praxi. A to navíc s lidmi, které jste poznali teprve před chvílí. To bude cílem ČEZ Inovačního maratonu...
19.09.2017 - 19:55
Komentáře