Reklama
reklama

Celkem 88 reklam se utká o anticenu Sexistické prasátečko

Od 6. října mohou zájemci hlasovat v osmém ročníku soutěže o nejsexističtější reklamu nazvanou Sexistické prasátečko. Tu vyhlašuje nezisková organizace Nesehnutí. Na anticenu je letos nominováno celkem 88 reklam. Hlasování končí poslední říjnový den, vybraná reklama bude známa 11. listopadu.

Lidé mohli své tipy na anticenu posílat od května do konce září, letos se v soutěži sešlo téměř devadesát reklam. Z nich vybere vítěze anticeny jak veřejnost, tak odborná porota, v níž zasednou odborníci a odbornice z genderové oblasti či reklamní i mediální osobnosti. Nejsexističtější reklamu roku vyberou například Barbara Havelková, expertka na genderové právo na univerzitě v Oxfordu, nebo kreativec Martin Charvát.

Počet schválených nominací v letošním ročníku anticeny mírně poklesl. Navržených nominací bylo sice stejně jako vloni, ale více reklam nesplňovalo kritéria soutěže. „Letos zaznamenáváme úbytek soutěžících reklam, a to asi o 10 %, i když zájem o soutěž zůstává stejný. S mírným optimismem si dovolujeme říct, že klesající počet soutěžících reklam souvisí se zlepšující situací v oblasti genderové citlivosti reklamy v České republice,“ komentuje trend jedna z organizátorek anticeny Petra Havlíková.

Jako je v Sexistickém prasátečku zvykem, nechybí ani letos reklamy politických stran či vysokých škol. „I když nás překvapilo, že do soutěže nebyla nominovaná žádná reklama z kampaně ke krajským volbám, tak přece jenom už z dřívějška máme v nominacích KDÚ-ČSL a TOP09. Z vysokých škol pak byl nominován klip Mendelovy univerzity. Stále přitom zastáváme názor, že právě tyto instituce by měly mít nejvyšší etické standardy,“ doplňuje informace k aktuálnímu ročníku Kristýna Pešáková z NESEHNUTÍ.

Do soutěže jsou nominovány převážně reklamy malých firem. Neznamená to však, že velké podniky se v soutěži vůbec nenacházejí. Letos jsou nominovány například i firmy jako automobilka KIA, penzijní společnost ČSOB či knižní nakladatelství Argo.

NESEHNUTÍ se tématu sexismu v reklamách věnuje také ve svých vzdělávacích workshopech pro střední školy nebo při systematické práci s Krajskými živnostenskými úřady. V loňském ročníku soutěže se o titul nejsexističtější reklamy ucházelo celkem 99 reklam. Veřejnost i porota zvolila za nejvíce sexistickou reklamou vagínu v pisoáru Cabaret Darling.

Autor: 
redakce
Aktuálně
Hrad Špilberk Foto: Centrum news
Rok 1968 v Brně očima cenzora. Tak se jmenuje nová výstava Muzea města Brna, která připomene letošní 50. výročí okupace Československa vojsky pěti států Varšavské smlouvy.
22.08.2018 - 07:00
Šedesátikilovou nevybuchlou leteckou pumu likvidoval policejní pyrotechnik v sobotu dopoledne. Munice byla nalezena ve vojenském prostoru Březina. Letos se jedná již o několikátý případ výjezdu...
21.08.2018 - 15:27
Srpen 1968 Foto: Archiv DUMB
Půl století uplyne od chvil, kdy se z rozhlasu neslo: „Vojska Sovětského svazu, Polské lidové republiky, Německé demokratické republiky, Maďarské lidové republiky a Bulharské lidové republiky...
21.08.2018 - 07:00
Ilustrační foto Foto: Centrum news
Už za čtrnáct dní se vrací děti do školních lavic. Na mnoha místech je budou vítat zrekonstruované prostory. Město Brno v letošním roce poskytlo do oprav škol a školek přes 200 milionů korun.
20.08.2018 - 19:55
K dramatickému případu v Husově ulici přivolala včera v noci strážníky kolemjdoucí.
20.08.2018 - 19:07
Zlatá tramvaj Foto: MMB
První tramvaj se Brnem projela 17. srpna 1869. Ke 150. výročí, které připadá na příští rok, připravuje Dopravní podnik města Brna řadu akcí. Brňané si teď mohou adoptovat sedačku v tramvaji a tím...
20.08.2018 - 06:30
Komentáře