Reklama
reklama

Výluky lákají auta, ale ne do podzemí

Komplikace v hromadné dopravě, jejíž cestující vždy nejvíce schytají letní výluky, se podepisují už na tak hustém provozu v centru města. Do aut usedá čím dál více lidí, a to i z vesnic na Brněnsku. Na obsazenosti podzemních parkovišť se to ale zásadně neprojevuje.  

Brno – Složité cestování z oblasti Žabovřesk řeší už skoro měsíc Brňané, kteří byli zvyklí využívat tramvajové linky jezdící po ulicích Horova a Minská. Jejich oprava začala s koncem školního roku, ale podle nejnovějších informací by se oproti původnímu plánu mohla  zkrátit. „Podle původního harmonogramu měla rekonstrukce trvat rok a půl, ale nakonec se město Brno a stavební firmy domluvily na roku, což je určitě dobře,“ píše se na   facebookových stránkách „Lindy z Milady“, tedy známého igráčka, jehož prostřednictvím Brňané dostávali informace o rekonstrukci ulice Milady Horákové.

Dopravní opatření nevyhovují například lidem dojíždějícím z okolí Veverské Bítýšky. Některým totiž přibyl jeden přestup. „Protože se ale přizpůsobili i Brňané, je to po ránu složité,“ říká například Lenka Staňková, která dojíždí do Králova Pole. Lidé z okolních vesnic se také někde potýkají s omezením ranních spojů, což je běžné pro letní prázdniny. V kombinaci s výlukami je ale zdržení citelnější, přestože provozovatel integrovaného dopravního systému v kraji některé linky prodloužil. „Linka číslo 501 ve směru z Nebovid pojede od zastávky Ořechovská po ulici Vídeňské přímo k zastávce Ústřední hřbitov a dále pokračuje Vídeňskou přes zastávku Hluboká na zastávku Celní,“ informuje KORDIS na svých internetových stránkách.

Právě v podobných případech městu chybí propracovaný systém „park and ride“, díky kterému by lidé z okolních vesnic mohli bez obav použít auto a nesnažili by se za každou cenu dostat do centra. Jak zjistili redaktoři Centrum news v několika parkovacích domech a podzemních parkovištích, zásadní nárůst počtu aut se nekoná. Na druhou stranu přibývají auta u některých nákupních center, kde je možné parkovat neomezeně zadarmo. „Mám dojem, že poslední dobou jezdí víc lidí směrem do města i ráno, což nebývalo,“ říká řidič autobusu jedné z linek, která obsluhuje právě takové nákupní centrum. V souvislosti s výlukami se diskusní fóra často plní argumenty „MHD by měla být zadarmo“. Podle zdroje blízkého brněnskému dopravnímu podniku se v minulosti jednou podobná možnost zvažovala, ale stejně rychle byla zavržena. „Mimo jiné proto, že by to diskriminovalo majitele ročních jízdenek. Také by se těžko přepočítávaly ceny v rámci celé sítě. Ojedinělým ústupkem v případě rozsáhlých výluk nebo jiných mimořádností je uznávání jízdenek v jiné zóně nebo jiné trase,“ vysvětluje.

Autor: 
redakce
Aktuálně
Srpen 1968 Foto: Archiv DUMB
Půl století uplyne od chvil, kdy se z rozhlasu neslo: „Vojska Sovětského svazu, Polské lidové republiky, Německé demokratické republiky, Maďarské lidové republiky a Bulharské lidové republiky...
21.08.2018 - 07:00
Ilustrační foto Foto: Centrum news
Už za čtrnáct dní se vrací děti do školních lavic. Na mnoha místech je budou vítat zrekonstruované prostory. Město Brno v letošním roce poskytlo do oprav škol a školek přes 200 milionů korun.
20.08.2018 - 19:55
K dramatickému případu v Husově ulici přivolala včera v noci strážníky kolemjdoucí.
20.08.2018 - 19:07
Zlatá tramvaj Foto: MMB
První tramvaj se Brnem projela 17. srpna 1869. Ke 150. výročí, které připadá na příští rok, připravuje Dopravní podnik města Brna řadu akcí. Brňané si teď mohou adoptovat sedačku v tramvaji a tím...
20.08.2018 - 06:30
Chládek vyhledávají kvůli vysokým teplotám nejen lidé, ale také zvířata. Ta dokážou být nezvykle urputná, jak se ve středu odpoledne přesvědčili strážníci vyslaní do bytu v Králově Poli.
18.08.2018 - 07:26
Den Brna Foto: TIC Brno
Neúspěšné obléhání Brna Švédy se letos poprvé slaví hned dva víkendy po sobě. Ten první – duchovně-hudební – již máme za sebou. Nyní probíhá doprovodný program a schyluje se k bojovému střetu na...
17.08.2018 - 07:00
Komentáře