Reklama
reklama

Společnost HEINEKEN Česká republika, vlastník pivovaru Starobrno, zveřejnila výsledky za loňský rok a nastínila plány do budoucna

Společnost HEINEKEN Česká republika prodala 2,3 milionů hektolitrů piva a ciderů, přičemž na domácí trh putovalo 1,7 milionů hektolitrů. Z pivních značek byly neúspěšnější Krušovice, které se mimo jiné vydaly cestou vaření speciálních piv z jedné odrůdy chmele. Za jeden z největších úspěchů pak lze považovat uvedení ciderů Strongbow, kterým stačilo jen několik měsíců, aby se staly v obchodech lídrem českého pivního trhu v této kategorii. I letos bude HEINEKEN pokračovat v představování inovací, vaření speciálů a upevňování své pozice v kategorii ciderů. Směrem k veřejnosti také hodlá nadále mluvit o zodpovědné konzumaci piva a udržitelnosti především vody a vodních zdrojů. 

Společnosti HEINEKEN v České republice patří celkem tři pivovary – Krušovice, Starobrno a Velké Březno, kde se vyrábějí oblíbené značky piv i sezónní speciály. „Chceme hrát i nadále klíčovou roli v rozvoji českého pivního trhu a jsem přesvědčená, že na to máme nejen kvalitní značky, ale především správné lidi, kteří stojí za jejich výrobou, rozvojem, prodejem a podporou,“ konstatovala generální ředitelka Zuzana Železníková.

Do technologií a bezpečnosti zaměstnanců se investovalo více než 160 milionů korun

V loňském roce se do všech tří pivovarů investovaly řádově desítky milionů korun. Nejvíce  - téměř 100 milionů korun – se použilo v Královském pivovaru Krušovice, jednalo se například o pořízení nové balicí linky plechovek a nové myčky lahví. Více než padesát milionů korun investovali v pivovaru Starobrno, zde šlo například o plně automatizované nové oddělení přetlačných tanků. Část z investovaných více než 12 milionů korun ve Velkém Březně posloužila k vybudování nového chlazení v oddělení ležáckého sklepa. Na zvýšení ochrany zdraví zaměstnanců všech pivovarů bylo investováno o 34 % finančních prostředků více než v roce 2015.

Úspěšný export

HEINEKEN tradičně patří mezi nejsilnější vývozce piva, protože zahraniční trhy pro něj jsou velmi důležité. Mezi největší cílové země exportu v roce 2015 patřily Slovensko, Švédsko, Rusko, Rakousko a Německo. V loňském roce společnost vyvezla do zahraničí 0,6 milionu hektolitrů piva. Úspěšná je především značka Krušovice, která je například v Rusku dlouhodobě vnímána jako jedna z nejvíce prémiových na tamním trhu. Krušovice se před časem etablovaly v Anglii, kde se prodává i tankové pivo. Dobře se ale dařilo i dalším exportním značkám Březňák, Zlatopramen a Starobrno.

Novinky a speciály

HEINEKEN vytvořil před několika lety mezi velkými výrobci kategorii sezónních speciálů a v roce 2015 tento koncept posunul o další krok dále svými novinkami z Královského pivovaru Krušovice, které jsou chmelené jedinou odrůdou chmele. Na tomto projektu Krušovičtí pracovali s odborníky z Chmelařského institutu v Žatci, kde nové a méně známé odrůdy s úspěchem šlechtí. Uvedená piva se dále dochmelují za studena, což umožňuje výraznější zachování chmelového aroma. Během roku se tak představily ležáky Kazbek, SAAZ Late a Harmonie, které se jmenují vždy po použité odrůdě chmele. 

Udržitelnost jako závazek

Společnost HEINEKEN se v roce 2015 intenzivně zabývala prosazováním udržitelného rozvoje a sociální odpovědnosti, a to i prostřednictvím programu Brewing a Better World. Prioritami v rámci programu je snižování spotřeby energií a vody, snižování uhlíkové stopy, odpovědné využívání zdrojů, propagace odpovědné konzumace alkoholu, bezpečnost na pracovištích a podpora komunit. V Čechách vynikají mimo jiné obzvlášť aktivity na podporu udržitelnosti vody, jejichž jedna část, projekt ve spolupráci s ČSOP na monitorování a ochranu mokřadů, získal v soutěži Top odpovědná firma ocenění Leader v životním prostředí roku 2015. Pozitivně jsou vnímány i aktivity prevence zneužívání alkoholu mladistvými ve spolupráci s neziskovou organizací Podané ruce, kterých se zúčastnilo již téměř 10000 dětí. Na odpovědný přístup k pivu se zaměřuje také osvětový program Pijte s mírou. 

Autor: 
redakce
Aktuálně
Muzeum města Brna chystá na Špilberku výstavu „Rok 1918 – co nám válka vzala a dala…“ Foto: Magistrát města Brna
Technické muzeum v Brně, Moravské zemské muzeum, Muzeum města Brna a Muzeum Brněnska se zapojí do výstavního cyklu Republika 100, který oslaví sto let od vzniku samostatného Československa....
18.01.2018 - 15:40
Komplikace na dálnici D1 Foto: HZS JMK
Ani včera se dálnice D1 neobešla bez dlouhých kolon a nehod. Vozovka byla extrémně namrzlá a sypače soli popojížděly pomalu s kolonami, které se vytvářely v obou směrech.
18.01.2018 - 06:58
Malá lvíčata Foto: Zoo Brno
Chovateli mladých lvíčat, která se narodila 29. prosince v brněnské zoo, se podařilo pořídit první snímky těchto dvou roztomilých mláďat.
17.01.2018 - 17:40
V průběhu podzimu se léčil ve Fakultní nemocnici u sv. Anny v Brně olympionik a komeťácká legenda Vladimír Nadrchal. Vzhledem k tomu, že jeho operace zad proběhla dle plánu a pan Nadrchal procházel...
17.01.2018 - 14:13
Nová část hřbitova ve Slatině Foto: Magistrát města Brna, Z. Kolařík
Slatinský hřbitov město rozšířilo o 1600 metrů čtverečních s kapacitou 56 klasických kopaných hrobů a 318 urnových. Náklady na úpravy se vyšplhaly na 3,1 milion korun. Částku financovalo město Brno.
17.01.2018 - 07:34
Vizualizace rozhledny Holedná Foto: Projekt Dáme na vás
Výzvu k podávání návrhů do druhého ročníku participativního rozpočtu statutárního města Brna schválili dnes radní. Podávat návrhy bude možné od 15. února do konce května 2018. Celková vyčleněná...
16.01.2018 - 16:50
Komentáře