Reklama
reklama

SMS jízdenky v Brně budou. Zatím ale jen dva typy: na 75 minut a 24 hodin

Cestující městskou hromadnou dopravou v Brně se konečně dočkají SMS jízdenek. Přes komplikace při výběrových řízeních, které zavedení SMS jízdenek oddálily minimálně o rok a půl, se brněnskému dopravnímu podniku podařilo vybrat dodavatele této služby. V nabídce ale bude jen jízdenka na 75 minut za 29 korun a na 24 hodin za 99 korun.

Z výběrového řízení vzešla jako vítěz společnost Direct Pay, která nabídla nejlepší finanční podmínky – z ceny prodané jízdenky bude poskytovateli služby náležet 14,7 %. V ostatních městech se přitom tato provize pohybuje od 15 do 25 %.

„Průtahy, které oddálily spuštění systému SMS jízdenek, nás kvůli našim cestujícím mrzí. Výsledek výběrového řízení je ale pro nás velmi pozitivní. Nakonec se ukázalo, že je možné jít takovou cestou, která nebude pro dopravní podnik nevýhodná. Provize z prodané jízdenky bude jedna z nejnižších v České republice,“ uvedl generální ředitel podniku Miloš Havránek.

Systém SMS jízdenek tak začne fungovat nejpozději do konce listopadu tohoto roku. V nabídce bude jízdenka na 75 minut za 29 korun a na 24 hodin za 99 korun. Podle poptávky cestujících se portfolio nabízených jízdenek může do budoucna rozšířit, systém umožňuje velmi flexibilní změnu.

„Se zavedením systému SMS jízdného nejsou spojeny téměř žádné vstupní náklady. Dodavatel zajistí zavedení i provoz systému a související školení. Dopravní podnik investuje pouze do koupě kontrolních zařízení pro revizory,“ vysvětlil vedoucí tarifního odboru Vít Prýgl. V nejbližších dnech bude spuštěna marketingová kampaň, která bude cestující na nový produkt upozorňovat.

Veřejná zakázka na sms jízdenky byla původně zahájena již 29. února 2012, nabídku tehdy podali čtyři dodavatelé, z nichž jeden byl vyloučen pro nesplnění podmínek. K zadávacímu řízení podaly dva subjekty (Airtoy a Dial Telecom) námitky. Po přezkoumání daných skutečností byly námitky odmítnuty. Společnost Dial Telecom podala proto návrh na přezkoumání úkonů zadavatele k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. V dubnu 2013 zrušil DPMB výběrové řízení z důvodu několikanásobného překročení lhůt ÚOHS a neprodleně vyhlásil druhé výběrové řízení, tentokrát v podlimitní podobě. Až do září bylo nutné počkat na stanovisko České národní banky, zda je nutné, aby dodavatel systému SMS jízdenek vlastnil registraci k platebnímu styku. Na základě stanoviska ČNB bylo druhé výběrové řízení zrušeno a obratem vypsáno nové. V něm bylo 10. října rozhodnuto, že dodavatelem SMS jízdenek v Brně bude společnost Direct Pay. Smlouva bude uzavřena na dva roky.

 

Autor: 
redakce
Aktuálně
Roční e-šalinkartu si v Brně pořídilo už téměř 30 tisíc cestujících. Pracovníci DPMB zatím nezaznamenali hromadný přechod mezi jednotlivými kategoriemi jízdného. Na podzim navíc dopravce chystá...
23.09.2017 - 12:38
Další z brněnských obchodních domů čekají změny. V letošním roce své vlastníky již změnila Olympie a Nákupní centrum Královo Pole, od srpna má nového majitele i Tesco u hlavního nádraží na ulici...
23.09.2017 - 08:37
Systém parkovací revoluce, který plánovali brněnští radní spustit v letošním roce, se odsouvá. Rezidentní parkování mělo ve středu města nejprve platit již od jara, poté se start přesunul na letošní...
22.09.2017 - 19:01
S nástupem dětí do škol a školek se pojí zvýšená nemocnost. Nárůst nemocnosti mezi dětmi bývá patrný pravidelně již od poloviny září a jde především o respirační onemocnění a infekční nemoci...
22.09.2017 - 13:46
Kvalita ovzduší v městě Brně a Jihomoravském kraji se výrazně zlepšuje, zaznamenaly to všechny typy stanic imisního monitoringu, které tento trend potvrzují od roku 2010. Silniční doprava je...
22.09.2017 - 07:55
Letos v dubnu vyvolal poprask a nevoli obcí, o kterých se nelichotivě zmiňoval, nyní vychází jeho nová verze. Autentický průvodce To je Brno má i novou kapitolu, v níž dotčená místa vyzdvihují svou...
21.09.2017 - 19:53
Komentáře