Reklama
reklama

Na Lesnou, Kamechy i do Bosonoh. Nové tramvajové tratě zatím jen na papíře

Tramvaje až na konečnou autobusů Haškova v Lesné, v Bohunicích k univerzitnímu kampusu, v Bystrci na sídliště Kamechy nebo k brněnskému Manhattnu a Jižnímu centru.  Zatímco v Praze se například metro neustále prodlužuje a vyrůstají zastávky v širokém okolí města, prodloužení tramvajových tratí je v Brně snem mnoha cestujících městskou hromadnou dopravou. Město ale chce na tratě získat peníze evropských fondů v příštím programovacím období Evropské unie v letech 2014 až 2020.

Brňané by se tak měli do roku 2020 dočkat nových tramvajových tratí, o nichž se ve městě mluví už několik let.  Městská rada nyní navrhla začlenit do rozpočtu na příští rok pět až šest milionů korun, které se využijí na studie těchto tratí.  Evropská unie se sice ještě nedohodla na přesné dotační politice pro další období, ale je velmi pravděpodobné, že financovat tramvajové stavby bude možné.

V návrhu rozpočtu je uvedeno právě prodloužení tramvajové trati ze Štefánikovy čtvrti na sídliště Lesná do míst, kde se nyní otáčejí na konečné Haškova autobusy. Pro tuto trať na Lesnou už jsou dokonce více než deset let položeny koleje Husovickým tunelem.

Plánuje se odbočující trať v Bohunicích od zastávky Osová tunelem k univerzitnímu kampusu, což je kvůli tunelu velice finančně náročná vize. „Definitivní řešení spočívá ve výstavbě tramvajové trati odbočením z bohunické větve, které lze ale řešit pouze tunelovým úsekem, což je velmi finančně nákladné,“ uvedla úřednice z Odboru plánování brněnského magistrátu.

Na stole bude při jednání i prodloužení trati v Bystrci na sídliště Kamechy. U tratě na sídliště Kamechy se prověřují dokonce dvě varianty.

Město začíná také znovu pomalu otevírat otázku stavby tramvajové tratě do Bosonoh.

Stavba tramvajových tratí v Brně od roku 2000 stagnuje. V roce 2004 se prodloužila v Líšni trať o jednu zastávku na současnou konečnou Mifkova. O jednu zastávku se prodloužila také trať v roce 2008 v Králově Poli od Technického muzea do Technologického parku k univerzitnímu kampusu VUT. Délka tramvajové sítě v Brně činí 70,2 kilometru, což je po Praze druhá nejrozsáhlejší v České republice.

Autor: 
redakce
Aktuálně
Alkohol, možná v kombinaci s drogami, hrál pravděpodobně podstatnou roli včera nad ránem v Mokré.
19.09.2017 - 07:31
Kožní problémy, tělesné bolesti a řadu dalších zdravotních neduhů, které sužují mnoho lidí, lze u nás řešit zákonnými produkty z konopí. Od prosince roku 2016 mohou obyvatelé moravské metropole Brno...
18.09.2017 - 20:03
Pokoje zalité sluncem a doširoka otevřené okenice, se kterými si pohrává lehký vánek se slanou příchutí. A šplouchání moře. Idylická představa bydlení, která ožívá především nyní, v čase...
18.09.2017 - 18:18
Řidiči si v centru Brna musí připravit pevné nervy. K mnoha uzavírkám se dnes přidala další. Jejich trpělivost prověří zákaz vjezdu do Křenové ulice.
18.09.2017 - 12:41
Krátce po velkých změnách ve vlakové dopravě během letních prázdnin musí cestující počítat s dalšími výlukami na železniční trati.
18.09.2017 - 08:30
Ceny bytů v České republice stále rostou a současný stav neovlivnily ani prázdninové měsíce. V meziročním srovnání nyní pořídí Češi nové bydlení až o 20 % dráž a průměrná rodina tak na vlastní...
17.09.2017 - 19:58
Komentáře