Reklama
reklama

Billboardy: Spasitelská hesla z reklamních ploch jsou pro voliče těžko uvěřitelná

Billboardy. Mezi politiky jsou oblíbené a před volbami rostou v okolí silnic, jako houby po dešti. Nakolik ale nadšení politiků z billboardů sdílí voliči, je otázka. Stejně tak můžeme hodnotit, které billboardy jsou nejpovedenější a které dokážou nalákat nové voliče.

Občanští demokraté v předvolebním boji na jižní Moravě vyvěsili billboard s heslem: Nechcu komáry na špici! Děcka, volím pravici. Komáři je v hantýrce, kterou používají nejen politici a novináři, ale i mnozí lidé, přezdívka pro Komunistickou stranu Čech a Moravy. Potvrzuje to další billboard, který měli možnost vidět řidiči projíždějící Hradeckou ulicí v Brně: Komanči na špici? Nechcu! Volím pravici. Na obou typech billboardů najdete také ptáčka, kterého lidé znají jako znak ze sociální sítě Twitter. Celkem vtipnou reklamu ale ODS tři týdny před volbami přelepila „klasikou“ a z billboardů nyní na řidiče zírá lídr Petr Fiala. Nové billboardy byly podle úřadujícího předsedy ODS Martina Kuby první a druhou vlnou kampaně. „Před volbami přichází ještě vlna třetí,“ vysvětlil Kuba změnu na reklamních plochách.

Podle odborníků na reklamu je ale kampaň ODS zmatená. Kampaň měla pokračovat bez jména strany, jen se znakem Twitteru a hashtagem #Volím_pravici. Tak jak tomu bylo v první vlně. „V okamžiku, kdy strana přidala další varianty a natiskla na billboardy svou značku - bílého ptáka a nápis ODS, se z prvotního sympatického záměru bojovat za pravicové hodnoty nehledě na stranu, která je prosazuje, vrátila zpět ke klasické stranické kampani,“ myslí si mediální poradce Eduard Kavka.

Drtivá většina billboardů politických stran je na hranici parodie a voličům slouží k pobavení. Tváře v křečovitých úsměvech v kombinaci se spasitelskými hesly nebere už téměř nikdo vážně.

TOP 09 slibuje nadhled, zkušenosti a potřebný vnitřní klid při řešení dramatických situací. „Rozdat úspory, nebo vhodně investovat?“ ptá se strana, která na plátnech nad hlavami lidí tasila i známou fajfku knížete Karla. Škoda jen, že jsme v Brně ještě nezahlédli billboardy, kde Karel Schwarzenberg přijal roli agenta „ve službách republiky“.

Šéf ČSSD Bohuslav Sobotka slibuje, že prosadí dobře fungující stát. Podle odborníků, žádné převratné heslo ani nápad. Heslo je jen velmi těžko uvěřitelné. Zvláště poté, co figura hlásající kterékoliv heslo z billboardu již měla nejednu možnost některé z hesel naplnit. Sobotka je navíc zobrazen ve zvláštní póze - podivně se hrbí a jako kdyby tělo mělo jinou hlavu.

Tváře KDU-ČSL mezi slunečnicemi oznamují nečitelným písmem, že dají zemi do pořádku. Jejich reklama ale vypadá spíš jako leták z Kauflandu na olej.

Plakáty hnutí ANO „zdobí“ vyretušovaná fotografie Andreje Babiše a osobností, které lidi dobře znají. Plakáty jsou ale dobře udělané. Osobnosti jsou tím prvním, co voliči vidí. „Navíc v čelním pohledu.Vždy, když se na vás někdo dívá, tak pohled opětujeme a fixujeme tím tváře. Zda to na lidi zabere, se uvidí za tři týdny,“ konstatoval mediální odborník Daniel Köppl. Reklamní branže už ale žije vtipem, že za stranou ANO je Babišův nový byznys - prodej bílých košil.

Produkce zemanovců má působit ležérně, chlubí se ovšem tím, že zastavili Kalouska. Je to zatím jediný případ negativní kampaně.

Tváře z Hnutí Hlavu vzhůru slibují, že se za lidi poperou. Platí tu to stejné, jako u billboardů ČSSD. Sliby jsou těžko uvěřitelné.

Billboardy splňují především roli vytváření povědomí a známosti o kandidátech. Ti, kteří „visí“, mají proto určitou výhodu. Voliči jejich tváře budou znát, což ovlivní i jejich rozhodování.

Autor: 
redakce
Aktuálně
Víno a burčák ze čtyřiadvaceti vinařství, řemeslné a dárkové zboží, občerstvení a farmářské produkty a denně doprovodný program od odpoledních do večerních hodin. Přesně na tohle se mohou těšit...
20.09.2017 - 11:56
Za měsíc se uskuteční volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR a všichni obyvatelé republiky mají právo volit i mimo místo svého trvalého bydliště. Musí si však včas vyřídit voličský průkaz.
20.09.2017 - 08:17
Pořídit si nemovitost jako další zdroj příjmu. Češi i přes stále se zvyšující ceny považují koupi bytu či domu a jeho následné pronajímání za jeden z nejvýhodnějších způsobů jak zhodnotit své vlastní...
19.09.2017 - 20:14
Vymyslet za 24 hodin inovativní řešení reálného byznysového zadání, tak aby se dalo uplatnit v praxi. A to navíc s lidmi, které jste poznali teprve před chvílí. To bude cílem ČEZ Inovačního maratonu...
19.09.2017 - 19:55
Alkohol, možná v kombinaci s drogami, hrál pravděpodobně podstatnou roli včera nad ránem v Mokré.
19.09.2017 - 07:31
Kožní problémy, tělesné bolesti a řadu dalších zdravotních neduhů, které sužují mnoho lidí, lze u nás řešit zákonnými produkty z konopí. Od prosince roku 2016 mohou obyvatelé moravské metropole Brno...
18.09.2017 - 20:03
Komentáře