Reklama
reklama

Billboardy: Spasitelská hesla z reklamních ploch jsou pro voliče těžko uvěřitelná

Billboardy. Mezi politiky jsou oblíbené a před volbami rostou v okolí silnic, jako houby po dešti. Nakolik ale nadšení politiků z billboardů sdílí voliči, je otázka. Stejně tak můžeme hodnotit, které billboardy jsou nejpovedenější a které dokážou nalákat nové voliče.

Občanští demokraté v předvolebním boji na jižní Moravě vyvěsili billboard s heslem: Nechcu komáry na špici! Děcka, volím pravici. Komáři je v hantýrce, kterou používají nejen politici a novináři, ale i mnozí lidé, přezdívka pro Komunistickou stranu Čech a Moravy. Potvrzuje to další billboard, který měli možnost vidět řidiči projíždějící Hradeckou ulicí v Brně: Komanči na špici? Nechcu! Volím pravici. Na obou typech billboardů najdete také ptáčka, kterého lidé znají jako znak ze sociální sítě Twitter. Celkem vtipnou reklamu ale ODS tři týdny před volbami přelepila „klasikou“ a z billboardů nyní na řidiče zírá lídr Petr Fiala. Nové billboardy byly podle úřadujícího předsedy ODS Martina Kuby první a druhou vlnou kampaně. „Před volbami přichází ještě vlna třetí,“ vysvětlil Kuba změnu na reklamních plochách.

Podle odborníků na reklamu je ale kampaň ODS zmatená. Kampaň měla pokračovat bez jména strany, jen se znakem Twitteru a hashtagem #Volím_pravici. Tak jak tomu bylo v první vlně. „V okamžiku, kdy strana přidala další varianty a natiskla na billboardy svou značku - bílého ptáka a nápis ODS, se z prvotního sympatického záměru bojovat za pravicové hodnoty nehledě na stranu, která je prosazuje, vrátila zpět ke klasické stranické kampani,“ myslí si mediální poradce Eduard Kavka.

Drtivá většina billboardů politických stran je na hranici parodie a voličům slouží k pobavení. Tváře v křečovitých úsměvech v kombinaci se spasitelskými hesly nebere už téměř nikdo vážně.

TOP 09 slibuje nadhled, zkušenosti a potřebný vnitřní klid při řešení dramatických situací. „Rozdat úspory, nebo vhodně investovat?“ ptá se strana, která na plátnech nad hlavami lidí tasila i známou fajfku knížete Karla. Škoda jen, že jsme v Brně ještě nezahlédli billboardy, kde Karel Schwarzenberg přijal roli agenta „ve službách republiky“.

Šéf ČSSD Bohuslav Sobotka slibuje, že prosadí dobře fungující stát. Podle odborníků, žádné převratné heslo ani nápad. Heslo je jen velmi těžko uvěřitelné. Zvláště poté, co figura hlásající kterékoliv heslo z billboardu již měla nejednu možnost některé z hesel naplnit. Sobotka je navíc zobrazen ve zvláštní póze - podivně se hrbí a jako kdyby tělo mělo jinou hlavu.

Tváře KDU-ČSL mezi slunečnicemi oznamují nečitelným písmem, že dají zemi do pořádku. Jejich reklama ale vypadá spíš jako leták z Kauflandu na olej.

Plakáty hnutí ANO „zdobí“ vyretušovaná fotografie Andreje Babiše a osobností, které lidi dobře znají. Plakáty jsou ale dobře udělané. Osobnosti jsou tím prvním, co voliči vidí. „Navíc v čelním pohledu.Vždy, když se na vás někdo dívá, tak pohled opětujeme a fixujeme tím tváře. Zda to na lidi zabere, se uvidí za tři týdny,“ konstatoval mediální odborník Daniel Köppl. Reklamní branže už ale žije vtipem, že za stranou ANO je Babišův nový byznys - prodej bílých košil.

Produkce zemanovců má působit ležérně, chlubí se ovšem tím, že zastavili Kalouska. Je to zatím jediný případ negativní kampaně.

Tváře z Hnutí Hlavu vzhůru slibují, že se za lidi poperou. Platí tu to stejné, jako u billboardů ČSSD. Sliby jsou těžko uvěřitelné.

Billboardy splňují především roli vytváření povědomí a známosti o kandidátech. Ti, kteří „visí“, mají proto určitou výhodu. Voliči jejich tváře budou znát, což ovlivní i jejich rozhodování.

Autor: 
redakce
Aktuálně
Ilustrační foto Foto: Centrum news
Radnice Brno-střed vypsala výzvu pro provozovatele kaváren, barů, restaurací a dalších podniků poskytujících občerstvení v městské části Brno-střed, aby umožnili využívat své toalety i kolemjdoucím...
23.02.2018 - 12:51
Ilustrační foto Foto: Centrum news
Rekonstrukce silnic, uzavírky, opravy, výluky nebo i Velká cena. To vše zkomplikuje v následujících měsících brněnskou dopravu. Jak se s těmito problémy vypořádat co nejlépe řešil kraj spolu se...
23.02.2018 - 07:04
Plameny chatu zničily Foto: HZS JMK
V noci ze středy na čtvrtek hořela dřevěná chata v Brně-Bosonohách. Uvnitř našli hasiči ohořelé lidské torzo.
22.02.2018 - 12:28
Tramvaj Foto: Centrum news/ Tomáš Varga
Každý má občas "den blbec" a dělá chyby. Ať už je to zapříčiněné osobními důvody nebo se jen ráno vzbudil s bolestí hlavy. Co se ale stane, když takový den má zrovna řidič tramvaje a v...
22.02.2018 - 06:51
Pavel Navrátil vynikal vztahem k přírodě, citlivostí a smyslovostí malby a odvahou k technologickým experimentům, díky čemuž je řazen k důležitým osobnostem české malby 2. poloviny 20. století....
21.02.2018 - 20:11
Olympijský festival Brno Foto: MMB/ M. Schmerková
Dnes do Brna zavítají čeští olympijští reprezentanti, kteří se vrátili z Koreje. Návštěvníci olympijského festivalu tak budou mít šanci pozdravit bronzovou medailistku Evu Samkovou s jejími trenéry a...
21.02.2018 - 11:34
Komentáře