Reklama
reklama

V Kuřimi otevřeli podchod pod vlakovým nádražím. Zkrátí cestu ze severu města

V Kuřimi byl zahájen dlouho očekávaný zkušební provoz prodlouženého podchodu pod vlakovým nádražím. Stavba, která začala v říjnu loňského roku, se tak dostala do finále. Zkušební provoz, během kterého už budou moci občané města podchod využívat, potrvá až do července, kdy by měl být podchod uveden do trvalého provozu.

Konečně tak došlo ke zpřístupnění přímé cesty od nádraží do severní části města. Dosud museli obyvatelé, kteří se potřebovali dostat na druhou stanu kolejí, využívat cesty pod viaduktem, která však byla poměrně velkou zacházkou, nebo riskovali svůj život a zdraví při přecházení dalších kolejí, a také pokuty, protože přechod přes koleje je zde zakázán.

Jednání, která přípravám na stavbu prodloužení podchodu předcházela, byla náročná a dlouhá. „Zpočátku nám někteří říkali, že se snažíme o takřka nemožné, že to nikdy neprosadíme a že cesta je tak složitá, že bude lépe to vzdát,“ uvedl starosta Drago Sukalovský s tím, že po třech letech může konstatovat, že je rád, že to nikdo nezvdal. "Podařilo se to díky práci mnoha lidí dotáhnout až do této podoby.“ Jak dále dodal, k dokončení celého projektu ještě zbývá vybudování výtahů na nástupiště, aby byl podchod skutečně bezbariérový, a kompletní rekonstrukce nádražní budovy.

Výtahy na druhé a třetí nástupiště postaví Správa železniční dopravní cesty, přičemž by to měla zvládnout do konce června. Komplikovanější je situace s celkovou rekonstrukcí nádražní budovy a s výtahem na první nástupiště. „Vlastníkem budovy a prvního nástupiště jsou totiž České dráhy, které ovšem chtějí tento majetek převést na SŽDC a z tohoto důvodu do něho nemohou investovat,“ upřesňuje situaci starosta Sukalovský. Momentálně však probíhají jednání mezi městem Kuřim, Českými drahami a SŽDC. „Zdá se, že se blížíme dohodě tak, aby z projektu rekonstrukce byla vyjmuta bezbariérová opatření včetně výtahu na první nástupiště a došlo k jejich výstavbě ještě v letošním roce,“ dodává Sukalovský. Pokud k převodu budovy na SŽDC dojde, je tato organizace připravena zrekonstruovat i ostatní části výpravní budovy v co nejkratším čase.  Správa železniční dopravní cesty navíc připravuje celkovou rekonstrukci železniční stanice včetně opravy nástupišť, kolejiště, mostů, zabezpečovací technologie, napájení, podchodu a dalšího.

Stavba prodloužení podchodu pod kuřimským vlakovým nádražím stála 11 800 347 korun. Předpokládaná výše dotace z Regionálního operačního programu Jihovýchod na stavbu je 10 168 508 korun.

Po dobu zkušebního provozu bude ještě zhotovitel provádět terénní úpravy a další dokončovací práce. Po vyhodnocení zkušebního provozu bude stavba zkolaudována a předána do trvalého provozu.

Autor: 
redakce
Aktuálně
Víno a burčák ze čtyřiadvaceti vinařství, řemeslné a dárkové zboží, občerstvení a farmářské produkty a denně doprovodný program od odpoledních do večerních hodin. Přesně na tohle se mohou těšit...
20.09.2017 - 11:56
Za měsíc se uskuteční volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR a všichni obyvatelé republiky mají právo volit i mimo místo svého trvalého bydliště. Musí si však včas vyřídit voličský průkaz.
20.09.2017 - 08:17
Pořídit si nemovitost jako další zdroj příjmu. Češi i přes stále se zvyšující ceny považují koupi bytu či domu a jeho následné pronajímání za jeden z nejvýhodnějších způsobů jak zhodnotit své vlastní...
19.09.2017 - 20:14
Vymyslet za 24 hodin inovativní řešení reálného byznysového zadání, tak aby se dalo uplatnit v praxi. A to navíc s lidmi, které jste poznali teprve před chvílí. To bude cílem ČEZ Inovačního maratonu...
19.09.2017 - 19:55
Alkohol, možná v kombinaci s drogami, hrál pravděpodobně podstatnou roli včera nad ránem v Mokré.
19.09.2017 - 07:31
Kožní problémy, tělesné bolesti a řadu dalších zdravotních neduhů, které sužují mnoho lidí, lze u nás řešit zákonnými produkty z konopí. Od prosince roku 2016 mohou obyvatelé moravské metropole Brno...
18.09.2017 - 20:03
Komentáře