Reklama
reklama

Špunt u nádraží. Kvůli jednomu autu vznikají stametrové kolony

Zaparkuje v zákazu, možná, aby doprovodil cestujícího na vlak. Zúženým místem pak ale neprojedou autobusy, které pak někdy čekají i deset a více minut.

Jen pár desítek kroků od nástupiště to mívají řidiči, kteří s oblibou stávají přímo před nádražní halou. Dopravní značka, která to zakazuje, ale má svůj význam. Své o tom vědí řidiči plně obsazených autobusů, kteří pak musí čekat často i deset minut, a to jen dvě minuty jízdy od výstupní zastávky. Problémy mají i větší nákladní auta zásobování. „Je to tady téměř denně. Těm lidem se prostě nechce hledat regulérní místo nebo ujít pár desítek metrů pěšky. Někdy to je o milimetry, pokud jsou to menší auta. Ale kolem větších to nejde,“ zlobí se řidič autobusu, který tímto místem někdy projede i vícekrát denně.

Naštvaní jsou i cestující, kteří z oken vidí svoji výstupní zastávku, ale nezbývá jim než čekat. To, že je před nádražím problém, zjišťují ostatní řidiči už na Nových sadech. Až tam obvykle končí kolona, protože „špunt“ vytvořený před nádražní budovou není vůbec možné objet. Pamatuje na to i pravidlo, podle kterého řidiči velkých autobusů nemohou z vlastní vůle a preventivně úzké místo objet. „Řidiči autobusů mají podle dopravního značení vjezd na koleje jasně zakázaný. Dopravní podnik rozhodně nechce, aby po kolejích jezdili. Žádná dohoda tento stav neupravuje,“ vysvětluje mluvčí dopravního podniku Linda Hailichová.

Na návrat řidiče k autu čekal deset minut také řidič autobusu, kterým cestoval koncem minulého týdne redaktor CENTRUM news. „Celé přednádraží je špatně řešené. To, že je tady málo místa, zjistím až ve chvíli, kdy není alternativa,“ krčí rameny řidič. „Pomohlo by snad jen výrazné značení přímo na vozovce, nějaké velké silné šrafování,“ myslí si.

Problémy na místě řeší městská policie téměř denně. Podle jejího mluvčího Jakuba Ghanema však řidiči ve většině případů průjezd jen komplikují. „Na tomto místě by s odtahem problém nebyl. Na místech, kde to možné není, se strážníci snaží co nejrychleji najít řidiče, například lustrací provozovatele, hledáním v nejbližších prodejnách nebo vyhlášení místním rozhlasem třeba na nádražích nebo v nákupních centrech,“ uvádí příklad mluvčí. Podle architekta Františka Vyroubala by ale v ideálním případě neměla auta s výjimkou dopravní obsluhy kolem nádraží jezdit vůbec. „Mezi Novými sady a Benešovou by klidně mohla jezdit oklikou a tady by měla být pěší zóna. Těch pár aut, které se vměstná před nádražní budovu, by klidně mohlo stát za ní,“ radí architekt.

Autor: 
redakce
Aktuálně
Chystáte se jet lyžovat do zahraničí? Oblíbené jsou evropské destinace jako Itálie, Rakousko nebo Francie. Je ale na takovou cestu připravené i vaše auto? Víte, jaká pravidla v těchto zemích platí?
25.02.2018 - 10:14
Odpočinková zóna s kavárnou a dětským hřištěm, více místa pro sezónní trhy i lepší možnosti parkování či rekonstrukce inženýrských sítí. Hned tři brněnská náměstí čekají v brzké budoucnosti...
25.02.2018 - 08:39
Na jedné straně rozvoj města ve sportovní či dopravní rovině, na straně druhé obyvatelé či historické klenoty města. Situace týkající se směňování městských nemovitostí budí aktuálně v jihomoravské...
24.02.2018 - 09:07
Ilustrační foto Foto: Centrum news
Radnice Brno-střed vypsala výzvu pro provozovatele kaváren, barů, restaurací a dalších podniků poskytujících občerstvení v městské části Brno-střed, aby umožnili využívat své toalety i kolemjdoucím...
23.02.2018 - 12:51
Ilustrační foto Foto: Centrum news
Rekonstrukce silnic, uzavírky, opravy, výluky nebo i Velká cena. To vše zkomplikuje v následujících měsících brněnskou dopravu. Jak se s těmito problémy vypořádat co nejlépe řešil kraj spolu se...
23.02.2018 - 07:04
Plameny chatu zničily Foto: HZS JMK
V noci ze středy na čtvrtek hořela dřevěná chata v Brně-Bosonohách. Uvnitř našli hasiči ohořelé lidské torzo.
22.02.2018 - 12:28
Komentáře