Reklama
reklama

Špunt u nádraží. Kvůli jednomu autu vznikají stametrové kolony

Zaparkuje v zákazu, možná, aby doprovodil cestujícího na vlak. Zúženým místem pak ale neprojedou autobusy, které pak někdy čekají i deset a více minut.

Jen pár desítek kroků od nástupiště to mívají řidiči, kteří s oblibou stávají přímo před nádražní halou. Dopravní značka, která to zakazuje, ale má svůj význam. Své o tom vědí řidiči plně obsazených autobusů, kteří pak musí čekat často i deset minut, a to jen dvě minuty jízdy od výstupní zastávky. Problémy mají i větší nákladní auta zásobování. „Je to tady téměř denně. Těm lidem se prostě nechce hledat regulérní místo nebo ujít pár desítek metrů pěšky. Někdy to je o milimetry, pokud jsou to menší auta. Ale kolem větších to nejde,“ zlobí se řidič autobusu, který tímto místem někdy projede i vícekrát denně.

Naštvaní jsou i cestující, kteří z oken vidí svoji výstupní zastávku, ale nezbývá jim než čekat. To, že je před nádražím problém, zjišťují ostatní řidiči už na Nových sadech. Až tam obvykle končí kolona, protože „špunt“ vytvořený před nádražní budovou není vůbec možné objet. Pamatuje na to i pravidlo, podle kterého řidiči velkých autobusů nemohou z vlastní vůle a preventivně úzké místo objet. „Řidiči autobusů mají podle dopravního značení vjezd na koleje jasně zakázaný. Dopravní podnik rozhodně nechce, aby po kolejích jezdili. Žádná dohoda tento stav neupravuje,“ vysvětluje mluvčí dopravního podniku Linda Hailichová.

Na návrat řidiče k autu čekal deset minut také řidič autobusu, kterým cestoval koncem minulého týdne redaktor CENTRUM news. „Celé přednádraží je špatně řešené. To, že je tady málo místa, zjistím až ve chvíli, kdy není alternativa,“ krčí rameny řidič. „Pomohlo by snad jen výrazné značení přímo na vozovce, nějaké velké silné šrafování,“ myslí si.

Problémy na místě řeší městská policie téměř denně. Podle jejího mluvčího Jakuba Ghanema však řidiči ve většině případů průjezd jen komplikují. „Na tomto místě by s odtahem problém nebyl. Na místech, kde to možné není, se strážníci snaží co nejrychleji najít řidiče, například lustrací provozovatele, hledáním v nejbližších prodejnách nebo vyhlášení místním rozhlasem třeba na nádražích nebo v nákupních centrech,“ uvádí příklad mluvčí. Podle architekta Františka Vyroubala by ale v ideálním případě neměla auta s výjimkou dopravní obsluhy kolem nádraží jezdit vůbec. „Mezi Novými sady a Benešovou by klidně mohla jezdit oklikou a tady by měla být pěší zóna. Těch pár aut, které se vměstná před nádražní budovu, by klidně mohlo stát za ní,“ radí architekt.

Autor: 
redakce
Aktuálně
Měsíc po umístění speciální lavičky plné knih v parku na Obilním trhu si už jen tak nepočtete. Knihy jsou rozebrané, prostor lavičky zaplnily odpadky.
20.09.2017 - 19:53
Víno a burčák ze čtyřiadvaceti vinařství, řemeslné a dárkové zboží, občerstvení a farmářské produkty a denně doprovodný program od odpoledních do večerních hodin. Přesně na tohle se mohou těšit...
20.09.2017 - 11:56
Za měsíc se uskuteční volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR a všichni obyvatelé republiky mají právo volit i mimo místo svého trvalého bydliště. Musí si však včas vyřídit voličský průkaz.
20.09.2017 - 08:17
Pořídit si nemovitost jako další zdroj příjmu. Češi i přes stále se zvyšující ceny považují koupi bytu či domu a jeho následné pronajímání za jeden z nejvýhodnějších způsobů jak zhodnotit své vlastní...
19.09.2017 - 20:14
Vymyslet za 24 hodin inovativní řešení reálného byznysového zadání, tak aby se dalo uplatnit v praxi. A to navíc s lidmi, které jste poznali teprve před chvílí. To bude cílem ČEZ Inovačního maratonu...
19.09.2017 - 19:55
Alkohol, možná v kombinaci s drogami, hrál pravděpodobně podstatnou roli včera nad ránem v Mokré.
19.09.2017 - 07:31
Komentáře