Reklama
reklama

Nádraží u řeky nebo v centru pod Petrovem? Radní dávají přednost odsunutí

Stavbu nového vlakového nádraží v odsunuté poloze u řeky Svratky prosazují brněnští radní i poté, co se seznámili se studiemi obou variant, tedy i varianty pod Petrovem. Železniční uzel je v Brně potřeba modernizovat co nejdříve. Současné nádraží už není schopné odbavit více vlaků.

Variantu Petrov (nádraží v poloze pod Petrovem), navrhla Občanská koalice Nádraží v centru. Musela být ale zpracována studie, která umožnila její porovnání s koncepčním řešením železničního uzlu Brno v dosud sledované podobě s nádražím u řeky Svratky - varianta Řeka.

„Dopracování variant prokázalo možnost realizace přestavby brněnského železničního uzlu v obou variantách, ovšem objektivním pohledem je zřejmé, že s podporou evropského spolufinancování v současném programovacím období a se znalostí všech dopadů řešení na rozvoj města Brna je způsobilá k realizaci pouze přestavba uzlu s nádražím u řeky,“ uvedl po jednání rady náměstek primátora Robert Kotzian.

Varianta pod Petrovem má několik zádrhelů. V územním plánu je totiž zanesena pouze varianta odsunutého nádraží. „Narušila by se schválená urbanistická koncepce města, existuje hrozba nutné kompenzace za majetkové újmy vlastníkům, jimž se změní v územním plánu využití území,“ upozornil Kotzian. Nádraží pod Petrovem by také omezilo bydlení v Jižním centru, bylo by nutné překládat inženýrské sítě, musel by se posoudit vliv projektu na dopravní a technickou infrastrukturu města.

S ohledem na dosažitelnost realizace je podle radních varianta Řeka de facto jediná do takové míry připravená, že je v souladu se strategickými dokumenty státu, které předpokládají modernizaci železničního uzlu Brno od roku 2018 se spolufinancováním z evropských zdrojů v programovacím období EU 2014-2020 včetně využití finančního Nástroje pro propojení Evropy. Modernizace železničního uzlu Brno bez ohledu na polohu hlavního nádraží je také součástí seznamu předem identifikovaných evropských dopravních projektů pro období 2014-2020.

O přesunu vlakového nádraží se v Brně začalo mluvit už před druhou světovou válkou. Pokud by nádraží mělo stát zhruba 800 metrů jižně od současného, náklady se odhadují na 20 miliard korun.

Autor: 
redakce
Aktuálně
Alkohol, možná v kombinaci s drogami, hrál pravděpodobně podstatnou roli včera nad ránem v Mokré.
19.09.2017 - 07:31
Kožní problémy, tělesné bolesti a řadu dalších zdravotních neduhů, které sužují mnoho lidí, lze u nás řešit zákonnými produkty z konopí. Od prosince roku 2016 mohou obyvatelé moravské metropole Brno...
18.09.2017 - 20:03
Pokoje zalité sluncem a doširoka otevřené okenice, se kterými si pohrává lehký vánek se slanou příchutí. A šplouchání moře. Idylická představa bydlení, která ožívá především nyní, v čase...
18.09.2017 - 18:18
Řidiči si v centru Brna musí připravit pevné nervy. K mnoha uzavírkám se dnes přidala další. Jejich trpělivost prověří zákaz vjezdu do Křenové ulice.
18.09.2017 - 12:41
Krátce po velkých změnách ve vlakové dopravě během letních prázdnin musí cestující počítat s dalšími výlukami na železniční trati.
18.09.2017 - 08:30
Ceny bytů v České republice stále rostou a současný stav neovlivnily ani prázdninové měsíce. V meziročním srovnání nyní pořídí Češi nové bydlení až o 20 % dráž a průměrná rodina tak na vlastní...
17.09.2017 - 19:58
Komentáře