Reklama
reklama

Autobus 51 k onkologickému ústavu od ledna nového roku opět nepojede

Autobusová linka 51, která spojuje centrum města s Masarykovou čtvrtí, odjíždí od Vaňkovky a zastavuje i u onkologického ústavu, má tak trochu jepičí život. Od ledna ji zrušil v rámci úsporných opatření brněnský dopravní podnik, v září se autobus na trasu vrátil s tím, že jeho provoz platí městská část Brno-Střed, ale od nového roku 51 opět jezdit nebude. Dotovaný provoz linky na rok 2013 neschválili zastupitelé brněnské části Střed

Linka 51 by měla po svojí původní trase jezdit. O tom jsou zastupitelé v městské části Brno – Střed přesvědčeni. Jen šestnáct z nich ale podpořilo finanční dotaci této linky. Potřeba přitom bylo 23 hlasů. „Pro hlasovali všichni zastupitelé ODS a i někteří z opozice. Bohužel to nestačilo. Linka 51 proto od nového roku nebude jezdit,“ potvrdil starosta městské části Libor Šťástka, který návrh předkládal.

Linka číslo 51 jezdí od hlavního autobusového nádraží v ulici Zvonařka přes hlavní nádraží, dále kolem Masarykova onkologického ústavu do Barvičovy ulice. Masarykův onkologický ústav je jedním z nejdůležitějších zařízení pro léčbu rakoviny k zemi a léčí se v něm tisíce lidí. Právě snadná dostupnost od autobusového a vlakového nádraží pro pacienty byl jeden z argumentů proč linku číslo 51 obnovit. Městská část Brno-střed proto na období od září do prosince letošního roku uvolnila částku  1 396 tisíc korun, jako dotaci na obnovení a provoz autobusu.  Vhodný poměr mezi přepravní kapacitou a finanční náročností nabídl městu a cestujícím nízkopodlažní minibus.

Celoroční provoz linky ale stojí téměř 3,5 milionu korun, o které by městská část Brno – Střed přišla v neúčelové dotaci od brněnského magistrátu. Ten totiž služby dopravního podniku objednává a platí. „Z rozpočtu městské části jde o hodně peněz. Argumenty zastupitelů chápu, ale rozhodnutí považuji za chybu. Přesto se budu příští rok snažit jednat jak s vedením dopravního podniku i kolegy ze zastupitelstva o financování linky a provozu. Domnívám se, že je v celoměstském zájmu tuto linku udržet,“ dodal starosta Šťástka.

O zrušení linky 51 se začalo diskutovat na konci loňského roku. Po jejím zrušení museli cestující k cestě z nádraží do Masarykovy čtvrt  využít jiných spojů a nejméně dvakrát přestupovat. Jízdní doba se prodloužila o skoro dvojnásobek. "Upozorňovali jsme, že pro maminky s kočárky, seniory s nákupními taškami a pacienty Masarykova onkologického ústavu to  žádná "mírná komplikace" není," připomněl Michal Závodský, který bojoval za zachování linky 51.

Další výrazné změny v MHD v Brně cestující pro příští rok nečekají. Městské části si sice mohly říct, že chtějí například nějakou linku posílit, musí ji ale dotovat. Tuto možnost  pro příští rok využily jen Žabovřesky.

Autor: 
redakce
Aktuálně
Brněnský magistrát má plán, že do třiatřiceti let vybuduje chytré město. Z toho důvodu již nějakou dobu pracuje na strategii Brno 2050, kterou diskutuje s občany a která slibuje omezení dopravy a...
25.09.2017 - 08:00
Od pátečních pozdních nočních hodin vyšetřují brněnští kriminalisté zvlášť závažný zločin, který se stal ve vlaku směřujícím z Brna směrem do Adamova.
24.09.2017 - 20:29
Mezinárodní den kávy připadá každoročně na 1. říjen a Brno již posedmé chystá festival kávy, který se řadí mezi největší takovou akci v České republice.
24.09.2017 - 12:55
Fenomén únikových her, kdy účastníci musí řešit různé rébusy a snaží se dostat ven z labyrintu, pronikl do České republiky už dávno. Díky logickému myšlení a týmové práci musí skupina vyřešit příběh...
24.09.2017 - 09:00
Václav Vydra se narodil v Praze do herecké rodiny Dany Medřické a Václava Vydry. Diváci jej mohou vidět na prknech Divadla na Vinohradech, v karlínském divadle, ale také na televizních obrazovkách....
23.09.2017 - 16:58
Roční e-šalinkartu si v Brně pořídilo už téměř 30 tisíc cestujících. Pracovníci DPMB zatím nezaznamenali hromadný přechod mezi jednotlivými kategoriemi jízdného. Na podzim navíc dopravce chystá...
23.09.2017 - 12:38
Komentáře