Reklama
reklama

Brno-střed chystá regulaci vizuálního smogu a reklamy v centru města

Městská část Brno-střed chce zlepšit vizuální podobu centra Brna. Povede k ní odstranění vizuálního smogu v podobě likvidace černého výlepu, zlepšení podoby grafické prezentace obchodů, citlivé rekonstrukce historicky hodnotných domů a vytvoření manuálu dobré praxe veřejné reklamy.

Vizuální smog dle odborné definice je zamoření veřejného prostoru nevkusnou, charakteru svého okolí nepřizpůsobenou a velikostně nepřiměřenou reklamou. Proto se radnice kromě vývěsních štítů zaměřuje na to, co do této sféry vše spadá, což jsou i černé výlepy nebo třeba stánky u nádraží.

„Podařilo se nám už vytlačit většinu černého výlepu, mapujeme reklamní výstrče v centru, stavební úřad se činí při likvidaci nelegálních billboardů a začneme s vymáháním dosavadní platné regulace obsažené v Regulačním plánu Městské památkové rezervace Brno, která definuje regulativy pro umísťování staveb a zařízení na jejím území a jasně říká, jak má tato nejhodnotnější a nejnavštěvovanější část Brna vypadat", uvedl radní Svatopluk Bartík.

Dalším krokem ze strany radnice bude vytvoření manuálu dobré praxe, který bude obsahovat základní pravidla pro reklamu. Rovněž bude obsahovat pozitivní příklad a tipy pro odborníky. "Chceme připravit manuál dobré praxe, aby i majitelé nemovitostí věděli, že jeden nápis na budově je mnohdy daleko víc, než deset nápisů na jedné jediné výloze. Manuál již vytváří grafička a architekti s památkáři", informoval radní Michal Doležel.

Stavební úřad městské části Brno-střed už začal mapovat nelegální reklamní zařízení, přičemž je důležitá snaha radnice domluvit se s jednotlivými menšími či většími provozovateli tak, aby některé nejproblémovější druhy reklam sami odstraňovali. Dalším úkolem městské části je seznámit širokou, ale také odbornou veřejnost s plány radnice v oblasti vizuálního smogu v centru města, jako je příprava nařízení o regulaci reklamy, příprava manuálu dobré praxe a odstraňování nepovolených reklamních zařízení.

"Jedním z problémů vizuálního smogu je také to, že kvůli agresivnosti některých prezentací nedostávají všichni obchodníci stejný prostor ke zviditelnění se. Jde totiž nejen o pohodlí návštěvníků centra, ale také o stabilitu a úspěšnost místních obchodníků", řekla grafička Veronika Nováková.

Městská část Brno-střed se inspirovala například situací ve Znojmě, kde se již před několika lety rozhodli zastupitelé vyřešit problematiku vizuálního smogu a schválili přísnější pravidla pro umísťování reklamy, propagačních ploch a vývěsních štítů. Z centra tam zmizela například velkoplošná světelná, blikající reklama a materiály, ze kterých jsou propagační zařízení vyrobeny, musí odpovídat charakteru památek. 

Autor: 
redakce
Aktuálně
Velkolepá fotografická výstava Jeden kmen zavede návštěvníky do fantasy světa skřetů z kmene Snaga. Samotné výstavě bude předcházet jednodenní fantasy festival.
16.08.2017 - 14:49
Placení parkovného bezkontaktně či pomocí SMS. Běžná praxe, která vzniká na mnoha místech v republice. Řidiči v Brně si však musejí ještě počkat.
16.08.2017 - 07:52
Během včerejšího dne odstartovala aukce hokejových dresů z rozlučky Martina Havláta a jejich nákupem podpoří lidé dobrou věc. Výtěžek z aukce bude věnován na obnovu lůžek pro pacienty Fakultní...
15.08.2017 - 14:33
V centru Brna vzniká z iniciativy městské části Brno-střed zcela nový galerijní bod ve veřejném prostoru. Na Šilingrově náměstí, v místě souběhu ulic Dominikánské a Starobrněnské, dojde k vytvoření...
15.08.2017 - 07:40
Tísňovou linku brněnské městské policie využil včera po druhé hodině ráno svědek, který podle svých slov sledoval na parkovišti v Bohunické ulici zloděje.
14.08.2017 - 07:51
Dětské hřiště a pískoviště na náměstí 28. října dostalo novou ochranou plachtu.
12.08.2017 - 08:12
Komentáře