Reklama
reklama

Sexistické prasátečko vyhrála reklama se sloganem „Potřebujete píchnout?“

Sexistické prasátečko, soutěž o nejvíce sexistickou reklamu, už zná vítěze. Ve čtvrtém ročníku soutěže, kterou pořádá brněnské občanské sdružení Nesehnutí získala nejvíce hlasů veřejnosti reklama firmy Day to Day se sloganem „Potřebujete píchnout?“. K vítězům patří i reklama „Co je větší, to je lepší“ internetové společnosti Alfacomp a „Práce se dá hledat různě“ společnosti Job Challenge.

Do čtvrtého ročníku poslali příznivci a příznivkyně 78 reklam, do soutěže přišlo deset tisíc hlasů. Odborná porota hlasovala za nejvíce sexistické reklamy poprvé ve třech kategoriích. „Rozdělením reklam do kategorií jsme chtěli zdůraznit různé projevy sexismu v reklamě. Nejedná se totiž vždy jen o nahé ženské tělo,“ objasňuje koordinátorka programu Ženská práva jsou lidská práva Petra Havlíková.

 

V kategorii „Ženy pouze jako objekty“ zvítězila s rekordním počtem 1694 hlasů reklama na půjčky firmy Day to Day. V kategorii “Ženy jako části těla“ pak jednoznačně zvítězila reklama se sloganem „Co je větší, to je lepší“ od společnosti Alfacomp, která získala 1106 hlasů. V poslední kategorii čtenářky a čtenáři hlasovali za „Další projevy sexismu“, ve které se objevovaly reklamy zobrazující ženy a muže v stereotypních rolích či reklamy se sexistickým zobrazením mužů. Anticenu zde díky 287 hlasům získala společnost Job Challenge se sloganem „Práce se dá hledat různě“.

 

Odborná porota letos poprvé nevybírala jen jednu vítěznou reklamu, ale hlasovala ve stejných kategoriích jako veřejnost. „Rozhodli jsme se zachovat tyto kategorie i pro porotu, která je s tématem sexismu v reklamě dobře seznámená, a vytvořili jsme tak větší prostor pro porovnání názorů poroty a široké veřejnosti," vysvětluje organizátorský záměr Havlíková.

 

Nejvíce sexistické reklamy ze všech kategorií odmění Nesehnutí diplomem, materiály o sexismu v reklamě a ironickými keramickými prasátky.

 

  

 

Před vyhlášením vítězných reklam uskutečnilo sdružení happening, kterým poukázalo na fakt, že sexismus je všude kolem nás. Za cíl si vybralo dva reklamní bilboardy – reklamu firmy Alumarc se sloganem "Milujeme hliník" na Životského ulici v Brně a bilboard autoservisu Auto Pospíšil na Lesnické ulici. "Jejich společným znakem je, že využívají ženské tělo k upoutání pozornosti na výrobek, který přitom s tělem a sexualitou nijak nesouvisí. Bilboardy jsme přelepily logem Sexistického prasátečka s heslem STOP sexismu. Přilepené prasátko však jde bez poškození reklamy opět oddělat," dodala Havlíková

Autor: 
redakce
Aktuálně
Roční e-šalinkartu si v Brně pořídilo už téměř 30 tisíc cestujících. Pracovníci DPMB zatím nezaznamenali hromadný přechod mezi jednotlivými kategoriemi jízdného. Na podzim navíc dopravce chystá...
23.09.2017 - 12:38
Další z brněnských obchodních domů čekají změny. V letošním roce své vlastníky již změnila Olympie a Nákupní centrum Královo Pole, od srpna má nového majitele i Tesco u hlavního nádraží na ulici...
23.09.2017 - 08:37
Systém parkovací revoluce, který plánovali brněnští radní spustit v letošním roce, se odsouvá. Rezidentní parkování mělo ve středu města nejprve platit již od jara, poté se start přesunul na letošní...
22.09.2017 - 19:01
S nástupem dětí do škol a školek se pojí zvýšená nemocnost. Nárůst nemocnosti mezi dětmi bývá patrný pravidelně již od poloviny září a jde především o respirační onemocnění a infekční nemoci...
22.09.2017 - 13:46
Kvalita ovzduší v městě Brně a Jihomoravském kraji se výrazně zlepšuje, zaznamenaly to všechny typy stanic imisního monitoringu, které tento trend potvrzují od roku 2010. Silniční doprava je...
22.09.2017 - 07:55
Letos v dubnu vyvolal poprask a nevoli obcí, o kterých se nelichotivě zmiňoval, nyní vychází jeho nová verze. Autentický průvodce To je Brno má i novou kapitolu, v níž dotčená místa vyzdvihují svou...
21.09.2017 - 19:53
Komentáře