Reklama
reklama

Sexistické prasátečko vyhrála reklama se sloganem „Potřebujete píchnout?“

Sexistické prasátečko, soutěž o nejvíce sexistickou reklamu, už zná vítěze. Ve čtvrtém ročníku soutěže, kterou pořádá brněnské občanské sdružení Nesehnutí získala nejvíce hlasů veřejnosti reklama firmy Day to Day se sloganem „Potřebujete píchnout?“. K vítězům patří i reklama „Co je větší, to je lepší“ internetové společnosti Alfacomp a „Práce se dá hledat různě“ společnosti Job Challenge.

Do čtvrtého ročníku poslali příznivci a příznivkyně 78 reklam, do soutěže přišlo deset tisíc hlasů. Odborná porota hlasovala za nejvíce sexistické reklamy poprvé ve třech kategoriích. „Rozdělením reklam do kategorií jsme chtěli zdůraznit různé projevy sexismu v reklamě. Nejedná se totiž vždy jen o nahé ženské tělo,“ objasňuje koordinátorka programu Ženská práva jsou lidská práva Petra Havlíková.

 

V kategorii „Ženy pouze jako objekty“ zvítězila s rekordním počtem 1694 hlasů reklama na půjčky firmy Day to Day. V kategorii “Ženy jako části těla“ pak jednoznačně zvítězila reklama se sloganem „Co je větší, to je lepší“ od společnosti Alfacomp, která získala 1106 hlasů. V poslední kategorii čtenářky a čtenáři hlasovali za „Další projevy sexismu“, ve které se objevovaly reklamy zobrazující ženy a muže v stereotypních rolích či reklamy se sexistickým zobrazením mužů. Anticenu zde díky 287 hlasům získala společnost Job Challenge se sloganem „Práce se dá hledat různě“.

 

Odborná porota letos poprvé nevybírala jen jednu vítěznou reklamu, ale hlasovala ve stejných kategoriích jako veřejnost. „Rozhodli jsme se zachovat tyto kategorie i pro porotu, která je s tématem sexismu v reklamě dobře seznámená, a vytvořili jsme tak větší prostor pro porovnání názorů poroty a široké veřejnosti," vysvětluje organizátorský záměr Havlíková.

 

Nejvíce sexistické reklamy ze všech kategorií odmění Nesehnutí diplomem, materiály o sexismu v reklamě a ironickými keramickými prasátky.

 

  

 

Před vyhlášením vítězných reklam uskutečnilo sdružení happening, kterým poukázalo na fakt, že sexismus je všude kolem nás. Za cíl si vybralo dva reklamní bilboardy – reklamu firmy Alumarc se sloganem "Milujeme hliník" na Životského ulici v Brně a bilboard autoservisu Auto Pospíšil na Lesnické ulici. "Jejich společným znakem je, že využívají ženské tělo k upoutání pozornosti na výrobek, který přitom s tělem a sexualitou nijak nesouvisí. Bilboardy jsme přelepily logem Sexistického prasátečka s heslem STOP sexismu. Přilepené prasátko však jde bez poškození reklamy opět oddělat," dodala Havlíková

Autor: 
redakce
Aktuálně
Chcete-li chránit váš domov, kvalitní bezpečnostní dveře jsou prvním krokem v zabezpečení, neboť drtivá většina vloupání do domácností probíhá právě přes dveře. Ochranu si ale zaslouží i okna či...
22.09.2018 - 08:53
Co spojuje Veletrhy Brno a Grand Prix České republiky? Zdánlivě nesouvisející veličiny pojí v jednu rovnici společný činitel. Město Brno a jeho finance. Jak se zmíněným městským aktivitám daří?
22.09.2018 - 08:29
Studenti brněnských vysokých škol začali přijíždět po prázdninách do města. Jednou z prvních záležitostí, kterou musí na začátku semestru udělat, je zařídit si předplatní jízdenku na městskou...
21.09.2018 - 18:43
Nové hřiště Foto: MMB
V brněnských Medlánkách vzniklo nové hřiště pro děti. Vzniklo díky participačnímu projektu, který umožnil občanům vymyslet si vlastní nápady pro Brno. Hřiště se jmenuje Dobrodružná halda podle...
21.09.2018 - 06:00
Vozovna Foto: MMB
Nová střecha a tím i parkovací místa pro tramvaje, hala denního ošetření a očisty a také nová myčka vzniknou při modernizaci vozovny v Pisárkách. Ta začala dnes slavnostním poklepáním na základní...
20.09.2018 - 06:00
Vizualizace Foto: MMB
Deset čtyřmetrových platanů vysází v polovině listopadu Veřejná zeleň města Brna na nově opravené Dominikánské náměstí. Rychle mohutnící platany do budoucna zastíní skoro celou plochu náměstí.
19.09.2018 - 16:00
Komentáře