Reklama
reklama

Křižovatka u kamenolomu: chaos

Komplikovanou dopravní situaci zažívají denně profesionální řidiči i běžní Brňané na křižovatce u kamenolomu mezi Komínem a Bystrcí. Podle úřadů si je ale způsobují sami hlavně nerespektováním pravidel silničního provozu.

Brno – Každý řidič se v autoškole učí, že silnou čarou jsou na dodatkových tabulkách vyznačeny hlavní ulice a slabšími čarami silnice vedlejší. Podle toho poznají, kdo má přednost v jízdě.

 

Na složité křižovatce mezi Bystrcí a Komínem proto mají o problém víc. Při cestě z Komína zjistí, že hlavní ulicí je ta, která vede od zoologické zahrady a doprava přes tramvajové koleje. Jenže řidiči jedoucí od zoologické zahrady zjistí, že jsou na vedlejší silnici a že hlavní vede zprava a končí v křižovatce.

 

„Nepamatuji si, že bych někdo podobnou značku viděl,“ tvrdí Richard Vejvoda, který pracuje jako řidič přepravní společnosti. „Jediné štěstí je, že ti nejzmatenější řidiči by měli přednost, i kdyby křižovatka nebyla rozlišená, takže nehrozí střety ve velké rychlosti,“ dodává. Podle policejního mluvčího Pavla Švába se v těchto místech nehody stávají, ale nejsou časté.

 

Mnohem více si ale řidiči stěžují na preferenci tramvají. Ta mění signály na semaforech a komplikují tak situaci v případě, že auta (a často i trolejbusy) odbočující z Bystrce doleva přes koleje už stojí v křižovatce. „Rozjedu se stejně jako protijedoucí auta, nechám je projet a chci dokončit odbočování, ale v tu chvíli na semaforu padne červená, aby mohla tramvaj projet. Já zůstanu v křižovatce,“ popisuje situaci řidič, který nechtěl uvést jméno. To, že situace není ideální, popisuje i mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová. „Už dlouho se uvažuje o mimoúrovňovém křížení,“ říká mluvčí.

 

Na dopravních fórech ale mají lidé z praxe jasno: preference tramvají v tomto konkrétním místě je nesmysl. „Tramvaj číslo jedna má samostatné těleso až na Mendlovo náměstí, což je několik kilometrů pro dohánění případného zpoždění. Pokud by si počkala na svůj signál jako ostatní vozidla, nemusela by na další zastávce čekat na odjezd podle jízdního řádu,“ píše jeden z diskutujících na fóru K-report.

 

Podle Josefa Buchty z odboru dopravy brněnského magistrátu je preference tramvají jeden ze základních prvků zkvalitňování dopravní obsluhy města. „Dopravní problémy tady jsou důsledkem nerespektování zákona o provozu na pozemních komunikacích,“ říká Buchta. Jak ale oslovený profesionální řidič namítá, jsou v tom nevinně. „Není možné předvídat nepředvídatelné. Kromě toho, pokud dostane tramvaj signál volno, skočí zelená i souběžně jedoucím autům, kterým nemám kam uhnout,“ argumentuje.

Autor: 
redakce
Aktuálně
Na jedné straně rozvoj města ve sportovní či dopravní rovině, na straně druhé obyvatelé či historické klenoty města. Situace týkající se směňování městských nemovitostí budí aktuálně v jihomoravské...
24.02.2018 - 09:07
Ilustrační foto Foto: Centrum news
Radnice Brno-střed vypsala výzvu pro provozovatele kaváren, barů, restaurací a dalších podniků poskytujících občerstvení v městské části Brno-střed, aby umožnili využívat své toalety i kolemjdoucím...
23.02.2018 - 12:51
Ilustrační foto Foto: Centrum news
Rekonstrukce silnic, uzavírky, opravy, výluky nebo i Velká cena. To vše zkomplikuje v následujících měsících brněnskou dopravu. Jak se s těmito problémy vypořádat co nejlépe řešil kraj spolu se...
23.02.2018 - 07:04
Plameny chatu zničily Foto: HZS JMK
V noci ze středy na čtvrtek hořela dřevěná chata v Brně-Bosonohách. Uvnitř našli hasiči ohořelé lidské torzo.
22.02.2018 - 12:28
Tramvaj Foto: Centrum news/ Tomáš Varga
Každý má občas "den blbec" a dělá chyby. Ať už je to zapříčiněné osobními důvody nebo se jen ráno vzbudil s bolestí hlavy. Co se ale stane, když takový den má zrovna řidič tramvaje a v...
22.02.2018 - 06:51
Pavel Navrátil vynikal vztahem k přírodě, citlivostí a smyslovostí malby a odvahou k technologickým experimentům, díky čemuž je řazen k důležitým osobnostem české malby 2. poloviny 20. století....
21.02.2018 - 20:11
Komentáře