Reklama
reklama

Křižovatka u kamenolomu: chaos

Komplikovanou dopravní situaci zažívají denně profesionální řidiči i běžní Brňané na křižovatce u kamenolomu mezi Komínem a Bystrcí. Podle úřadů si je ale způsobují sami hlavně nerespektováním pravidel silničního provozu.

Brno – Každý řidič se v autoškole učí, že silnou čarou jsou na dodatkových tabulkách vyznačeny hlavní ulice a slabšími čarami silnice vedlejší. Podle toho poznají, kdo má přednost v jízdě.

 

Na složité křižovatce mezi Bystrcí a Komínem proto mají o problém víc. Při cestě z Komína zjistí, že hlavní ulicí je ta, která vede od zoologické zahrady a doprava přes tramvajové koleje. Jenže řidiči jedoucí od zoologické zahrady zjistí, že jsou na vedlejší silnici a že hlavní vede zprava a končí v křižovatce.

 

„Nepamatuji si, že bych někdo podobnou značku viděl,“ tvrdí Richard Vejvoda, který pracuje jako řidič přepravní společnosti. „Jediné štěstí je, že ti nejzmatenější řidiči by měli přednost, i kdyby křižovatka nebyla rozlišená, takže nehrozí střety ve velké rychlosti,“ dodává. Podle policejního mluvčího Pavla Švába se v těchto místech nehody stávají, ale nejsou časté.

 

Mnohem více si ale řidiči stěžují na preferenci tramvají. Ta mění signály na semaforech a komplikují tak situaci v případě, že auta (a často i trolejbusy) odbočující z Bystrce doleva přes koleje už stojí v křižovatce. „Rozjedu se stejně jako protijedoucí auta, nechám je projet a chci dokončit odbočování, ale v tu chvíli na semaforu padne červená, aby mohla tramvaj projet. Já zůstanu v křižovatce,“ popisuje situaci řidič, který nechtěl uvést jméno. To, že situace není ideální, popisuje i mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová. „Už dlouho se uvažuje o mimoúrovňovém křížení,“ říká mluvčí.

 

Na dopravních fórech ale mají lidé z praxe jasno: preference tramvají v tomto konkrétním místě je nesmysl. „Tramvaj číslo jedna má samostatné těleso až na Mendlovo náměstí, což je několik kilometrů pro dohánění případného zpoždění. Pokud by si počkala na svůj signál jako ostatní vozidla, nemusela by na další zastávce čekat na odjezd podle jízdního řádu,“ píše jeden z diskutujících na fóru K-report.

 

Podle Josefa Buchty z odboru dopravy brněnského magistrátu je preference tramvají jeden ze základních prvků zkvalitňování dopravní obsluhy města. „Dopravní problémy tady jsou důsledkem nerespektování zákona o provozu na pozemních komunikacích,“ říká Buchta. Jak ale oslovený profesionální řidič namítá, jsou v tom nevinně. „Není možné předvídat nepředvídatelné. Kromě toho, pokud dostane tramvaj signál volno, skočí zelená i souběžně jedoucím autům, kterým nemám kam uhnout,“ argumentuje.

Autor: 
redakce
Aktuálně
Hrad Špilberk Foto: Centrum news
Rok 1968 v Brně očima cenzora. Tak se jmenuje nová výstava Muzea města Brna, která připomene letošní 50. výročí okupace Československa vojsky pěti států Varšavské smlouvy.
22.08.2018 - 07:00
Šedesátikilovou nevybuchlou leteckou pumu likvidoval policejní pyrotechnik v sobotu dopoledne. Munice byla nalezena ve vojenském prostoru Březina. Letos se jedná již o několikátý případ výjezdu...
21.08.2018 - 15:27
Srpen 1968 Foto: Archiv DUMB
Půl století uplyne od chvil, kdy se z rozhlasu neslo: „Vojska Sovětského svazu, Polské lidové republiky, Německé demokratické republiky, Maďarské lidové republiky a Bulharské lidové republiky...
21.08.2018 - 07:00
Ilustrační foto Foto: Centrum news
Už za čtrnáct dní se vrací děti do školních lavic. Na mnoha místech je budou vítat zrekonstruované prostory. Město Brno v letošním roce poskytlo do oprav škol a školek přes 200 milionů korun.
20.08.2018 - 19:55
K dramatickému případu v Husově ulici přivolala včera v noci strážníky kolemjdoucí.
20.08.2018 - 19:07
Zlatá tramvaj Foto: MMB
První tramvaj se Brnem projela 17. srpna 1869. Ke 150. výročí, které připadá na příští rok, připravuje Dopravní podnik města Brna řadu akcí. Brňané si teď mohou adoptovat sedačku v tramvaji a tím...
20.08.2018 - 06:30
Komentáře