Reklama
reklama

Baťův kanál má vyčištěné plavební komory, sezóna na vodě může začít

Zahájení letošní plavební sezóny na Baťově kanále nestojí nic v cestě. Jsou hotovy všechny plánované práce po zimní přestávce provozu, opravy nátrží poškozeného břehového opevnění na obou kanálových úsecích, vyčištění všech třinácti plavebních komor. 

„U všech komor jsme provedli také údržbu a seřízení elektrické i stojní technologie,“ přiblížil generální ředitel Povodí Moravy Radim Světlík s tím, že veškeré práce ztěžoval vysoký stav hladiny z tajících zásob sněhu na tuzemských horách. Na údržbu či obnovu bylo však třeba s ohledem na rostoucí lodní provoz na říčních i kanálových úsecích věnovat stále více finančních prostředků. „Celkové náklady se před letošní turistickou sezónou vyšplhaly na 1,2 miliónu korun,“ doplnil generální ředitel.

 

Mezi opravami na technologii to byly například práce na obnově těsnění vzpěrných vrat plavební komory ve Veselí nad Moravou. Jednalo se o kompletní výměnu všech gumových i dřevěných těsnících prvků dosedacích ploch všech čtyřech vrat. Tomuto zásahu předcházelo kompletní zahrazení, vyčerpání a vyčištění vnitřního prostoru této komory. Náklady v tomto případě dosáhly čtvrt miliónu korun. „V rámci oprav na technologiích jsme zhruba za sto tisíc korun renovovali převodovku unikátní zvedací lávky přes plavební komoru v Uherském Ostrohu,“ doplnil ředitel závodu Střední Morava Pavel Cenek.

 

  

 

Zhruba na stejnou částku pak přišla na plavební komoře Strážnice I. výměna dřevěných pochůzných prvků obslužných lávek i poškozených schodišťových stupňů na přechodové lávce za plastové kompozitové polorošty, včetně výměny ocelových prvků. 

 

Trvalým problémem Baťova kanálu zůstává stav turistické infrastruktury. Průplav totiž původně sloužil výhradně pro nákladní plavbu a veškeré potřebné zázemí pro cestovní  ruch se začalo budovat až po roce 1995. Chybí například větší počet kvalitních sociálních zařízení nebo zázemí pro dlouhodobé kotvení lodí. „Je proto nutné připomenout, že od skončení minulé plavební sezóny se podařilo zrekonstruovat a uvést do provozu další sociální zázemí, a to v Uherském Ostrohu v těsné blízkosti řeky Moravy,“ uzavřel generální ředitel Povodí Moravy Radim Světlík.

 

Průplav Otrokovice – Rohatec, Baťův kanál, se postupně stal jednou z nejvýznamnějších atrakcí jihovýchodní části Jihomoravského a Zlínského kraje. O tom svědčí každoročně stoupající počet lidí, kteří jej navštíví. V loňské sezóně se po této turistické cestě plavilo asi 75 tisíc návštěvníků. 

 

Autor: 
redakce
Aktuálně
Na jedné straně rozvoj města ve sportovní či dopravní rovině, na straně druhé obyvatelé či historické klenoty města. Situace týkající se směňování městských nemovitostí budí aktuálně v jihomoravské...
24.02.2018 - 09:07
Ilustrační foto Foto: Centrum news
Radnice Brno-střed vypsala výzvu pro provozovatele kaváren, barů, restaurací a dalších podniků poskytujících občerstvení v městské části Brno-střed, aby umožnili využívat své toalety i kolemjdoucím...
23.02.2018 - 12:51
Ilustrační foto Foto: Centrum news
Rekonstrukce silnic, uzavírky, opravy, výluky nebo i Velká cena. To vše zkomplikuje v následujících měsících brněnskou dopravu. Jak se s těmito problémy vypořádat co nejlépe řešil kraj spolu se...
23.02.2018 - 07:04
Plameny chatu zničily Foto: HZS JMK
V noci ze středy na čtvrtek hořela dřevěná chata v Brně-Bosonohách. Uvnitř našli hasiči ohořelé lidské torzo.
22.02.2018 - 12:28
Tramvaj Foto: Centrum news/ Tomáš Varga
Každý má občas "den blbec" a dělá chyby. Ať už je to zapříčiněné osobními důvody nebo se jen ráno vzbudil s bolestí hlavy. Co se ale stane, když takový den má zrovna řidič tramvaje a v...
22.02.2018 - 06:51
Pavel Navrátil vynikal vztahem k přírodě, citlivostí a smyslovostí malby a odvahou k technologickým experimentům, díky čemuž je řazen k důležitým osobnostem české malby 2. poloviny 20. století....
21.02.2018 - 20:11
Komentáře