Reklama
reklama

Problémy jižní Moravy jsou podle politiků špatné silnice a nezaměstnanost

Největšími problémy na jihu Moravy jsou podle lídrů kandidátek jednotlivých politických stran nezaměstnanost a špatná dopravní infrastruktura. Shodli se na tom před nadcházejícími sněmovními volbami.

Politici chtějí problémy kraje řešit hned několika způsoby. Rychle dobudovat dopravní spojení směrem do Rakouska, čímž naráží na stále neexistující rychlostní silnici. Chtějí efektivněji využívat evropské fondy, podporovat zemědělce a hlavně vinaře.

Podle Martina Stropnického, který vede kandidátku ANO 2011, je problémem jižní Moravy dlouhodobě zanedbaná dopravní infrastruktura, nárůst byrokracie a neřešení sociálních otázek. Chce provést audit všech hlavních kapitol krajského rozpočtu a hospodaření. „Je potřeba zastavit další zadlužování kraje, účinně čerpat fondy Evropské unie, snížit náklady na činnost regionální správy, včetně snížení počtu zaměstnanců. Skoncovat s nákupy ratingového hodnocení a klamáním veřejnosti. Okamžitě ukončit sponzoring PR hejtmana Michala Haška z krajského rozpočtu a vyloučit do budoucna souběh funkcí hejtmana a poslance,“ říká Martin Stropnický.

Bohuslav Sobotka, lídr ČSSD, označil za největší problémy kraje nezaměstnanost, zastavení či zpomalení výstavby silnic a otázku zemědělství. Řešení vidí v posílení státních prostředků na aktivní politiku zaměstnanosti, ze kterých by se podpořilo zaměstnávání absolventů bez praxe, žen po mateřské dovolené, lidí v předdůchodovém věku a zdravotně postižených. „V oblastech s vysokou nezaměstnaností je nutno dobudovat potřebnou infrastrukturu pro podnikání, podpořit projekty posilující turistický ruch včetně příhraniční spolupráce s Rakouskem a Slovenskem. Zlepšit zaměření středních škol a učilišť tak, aby odpovídalo víc reálným potřebám trhu práce,“ uvedl Sobotka.

Jiří Mihola z KDU-ČSL vidí jako problém nezaměstnanost v okresech Hodonín, Znojmo a Blansko a udržitelnost kvality života na venkově. „Je nutné zaujmout kvalitní investory. Proto je potřeba vytvářet kvalifi kovanou pracovní sílu, jak vzděláním tak rekvalifikací a vybudovat důležitá dopravní spojení na Vídeň, Znojmo. V problému vylidnění venkova vidím řešení v podpoře
domácích potravin a sdružování chovatelů a pěstitelů do konkurenceschopných uskupení,“ uvedl Mihola.

Vojtěch Adam, který vede kandidátku KSČM, považuje za problém stav silnic druhé a třetí třídy a absence zásad územního rozvoje kraje „To brzdí přípravu výstavby základní páteřní dopravní infrastruktury, jako je silnice R43 z Brna do Svitav či silnice R52 z Brna do Vídně. Bez moderního dopravního napojení nemůže být adekvátní rozvoj celých oblastí kraje,“
upřesnil Adam.

Pro Petra Fialu, lídra kandidátky ODS, je problémem kvalita silniční sítě a dopravní dostupnost, která limituje rozvoj investic, ale také tvorbu pracovních míst i rozvoj Brna. „Je potřeba dokončit spojení na Vídeň, zlepšit dopravní spojení mezi Brnem a Prahou a Svitavami a další dlouho diskutované projekty. Pro Jižní Moravu je ale také důležité, aby naši zemědělci měli v rámci Evropské unie podmínky srovnatelné se svými sousedy v Rakousku,“ uvedl Fiala.

František Lukl za SPOZ vidí největší problém v neexistenci územního plánování, špatném stavu dopravní infrastruktury. „Pokud najdeme většinovou shodu na trasování, musíme zahájit projektování a etapizaci budování rychlostních komunikací R43, R52 a R55. Stejně tak opravy komunikací 2. a 3. tříd,“ řekl Lukl.

Jitka Seitlová ze Strany Zelených vidí problém v ohrožení nezaměstnaností a ztrátě sociálních jistot rodin. „Bude potřeba vytvořit pracovní místa místními podnikateli. Zelení přicházejí s návrhem na státem podporované mikroúvěry na zřizování živností a firem, podporu zkrácených a flexibilních pracovních úvazků či investice do moderních úsporných technologií,“ říká Seitlová.

TOP 09 vede na jihu Moravy Rom Kostřica a za největší problém považuje dopravní infrastrukturu. „S dopravní problematikou úzce souvisí problém, který si zaslouží zvýšenou pozornost, a tím je velká nezaměstnanost. Náš kraj však disponuje velkou koncentrací vysokých škol a vědeckých a výzkumných center. S podporou této oblasti je reálné dosáhnout zvýšení konkurenceschopnosti a tím i snížení nezaměstnanosti,“ tvrdí Kostřica.

Pro Petra Adama z Úsvitu přímé demokracie je také největším problémem jihu Moravy dopravní infrastruktura. „Řešení je v nastavení takových legislativních parametrů, aby už nebylo
možné významné regionální stavby oddalovat jednotlivci a účelovými sdruženími. Nikdo není pro likvidaci přírody kvůli silnicím, ale některá sdružení stavby blokují vyloženě účelově. Chceme nastavit legislativu tak, aby to nebylo možné. Zároveň budeme bojovat za záchranu moravského vinařství proti regulacím z Evropské unie,“ uvedl Adam.

Jednotlivý kandidáti jsou řazeni abecedně podle názvu stran.

Autor: 
redakce
Aktuálně
Alkohol, možná v kombinaci s drogami, hrál pravděpodobně podstatnou roli včera nad ránem v Mokré.
19.09.2017 - 07:31
Kožní problémy, tělesné bolesti a řadu dalších zdravotních neduhů, které sužují mnoho lidí, lze u nás řešit zákonnými produkty z konopí. Od prosince roku 2016 mohou obyvatelé moravské metropole Brno...
18.09.2017 - 20:03
Pokoje zalité sluncem a doširoka otevřené okenice, se kterými si pohrává lehký vánek se slanou příchutí. A šplouchání moře. Idylická představa bydlení, která ožívá především nyní, v čase...
18.09.2017 - 18:18
Řidiči si v centru Brna musí připravit pevné nervy. K mnoha uzavírkám se dnes přidala další. Jejich trpělivost prověří zákaz vjezdu do Křenové ulice.
18.09.2017 - 12:41
Krátce po velkých změnách ve vlakové dopravě během letních prázdnin musí cestující počítat s dalšími výlukami na železniční trati.
18.09.2017 - 08:30
Ceny bytů v České republice stále rostou a současný stav neovlivnily ani prázdninové měsíce. V meziročním srovnání nyní pořídí Češi nové bydlení až o 20 % dráž a průměrná rodina tak na vlastní...
17.09.2017 - 19:58
Komentáře