Reklama
reklama

Vlaky se brzy vrátí na hlavní nádraží

Už to bude rok, co se téměř všechny vlakové spoje přesunuly z hlavního nádraží na dolní nádraží. Cestující si museli zvyknout na nižší komfort. Naštěstí však dočasný. Hlavní nádraží se má znovu plně otevřít 15. prosince. Opravy budovy však nabraly skluz. České dráhy ale slibují, že největší výluka Brna se neprodlouží.

 Čtyřicet tisíc cestujících denně by se mělo vrátit zpět na hlavní nádraží 15. prosince. Server iDnes.cz však informoval o zpoždění, které měly nabrat opravy budovy hlavního nádraží. České dráhy proto slíbily, že stavební práce, které by mohly ohrozit prodloužení výluky, budou do této doby hotové. Co to znamená? Vlaky i cestující budou od 15. prosince jezdit po roce opět z hlavního nádraží, nicméně některé opravy mohou pokračovat i při plném provozu nově zrekonstruovaného a opraveného nádraží. Důvodem zpoždění prací bylo zejména objevení původního kamenného zdiva pod mramorovou zdí v hlavním vestibulu, jehož osud museli vyřešit památkáři.

Podle nich pochází nález ze začátku dvacátého století. Práce se musely na nějaký čas pozastavit a mohou se tak protáhnout do příštího roku. Rekonstrukce budovy hlavního nádraží vyjde asi na 50 milionů korun. Vlastníkem budovy je národní dopravce České dráhy. Cestující se vrátí do hlavního vestibulu s novým osvětlením i s opravenými štuky a mramory, které se během dlouholetého provozu nádraží opotřebovaly. Interiér bude nově vymalovaný a přibudou nové vchody. V levém křídle by měla být jídelní zóna a pravé křídlo prosvětlí zasklená stěna. Kromě viditelných změn je v hale v plánu také výměna elektroinstalace a vzduchotechniky. Kromě budovy dělníci opravili také první nástupiště, kde asfalt nahradila zámková dlažba a změnila se i podoba zastřešení. Oprava budovy má také zvětšit komfort pro cestující. Z hlavní haly se odstranily stánky s jídlem, místo po nich České dráhy vyplní novými pokladnami a prodejem jízdenek. Provoz těchto pokladen bude celodenní, jízdenky tak bude možné zakoupit i v noci.

Rekonstrukce probíhá pod vedením Brno new station development, tedy společnosti, která nádraží provozuje. Ta využila pro opravu budovy čas velké vlakové výluky, kdy kvůli modernizaci kolejiště Správou železniční dopravní cesty byla přesunuta většina dopravy na dolní nádraží. Výluka má skončit 15. prosince. Brno new station development se rozhodlo pro opravdu hlavního nádraží za 50 milionů i přes to, že město již rozhodlo o přesunu hlavního železničního uzlu na jiné místo. Budova se však bude po přesunu využívat k jiným účelům.

Autor: 
Petra Slavíková
Aktuálně
Rozšíření prostor a novinka, kterou budou moci návštěvníci využít i v zimním období. To jsou hlavní výhody přístavby stájí pro žirafy v Africké vesnici brněnské zoo. Slavnostní poklep základního...
18.11.2019 - 18:07
Park mezi Rooseveltovou ulicí a Místodržitelským palácem u průchodu do ulice Běhounské nově nese jméno po Danuši Muzikářové. Na památku této významné události byla v parku 17. listopadu odhalena...
18.11.2019 - 15:21
Auta nebezpečně přejíždějícího z jedné strany silnice na druhou si v sobotu večer všiml náhodný svědek v Maloměřicích.
18.11.2019 - 10:39
Suchá pokožka souvisí s nedostatečnou tvorbou kožního mazu, ztenčováním vrstev kůže, a tím pádem i jejich následnou křehkostí a napínáním. Způsobit ji může genetika, nevhodně zvolená péče, vnější...
17.11.2019 - 11:12
Celá Česká republika má aktuálně jednoho společného nepřítele. Kůrovce. Jeho řádění se nevyhnulo ani jihomoravské metropoli a jejímu okolí. K nejvíce zasaženým oblastem patří Tišnovsko a Blanensko,...
16.11.2019 - 08:57
Novinek ohledně výzkumu medicinálního konopí je hned několik. Došlo například ke vzniku Cannabis Research Center (CRC), tedy centra výzkumu konopí, jehož iniciátorem a jedním z členů je i Klinicko-...
16.11.2019 - 07:30
Komentáře