V neděli začnou platit nové jízdní řády. Přibudou expresní linky a klimatizované vozy
Nově budou zavedeny linky P6 mezi Hlavním nádražím a nádražím Královo pole, E63 mezi Hlavním nádražím a nádražím Chrlice, E77 mezi Hlavním nádražím a nádražím Slatina a upravena bude i linka 61 od zastávky Soukenická obousměrně přes Hlavní nádraží a dále na Dolní nádraží. Linka bude v úseku Hlavní nádraží – Dolní nádraží výrazně posílena a bude provozována v celodenním a celotýdenním režimu.
Novinkou bude zavedení nízkopodlažní velkokapacitní soupravy Vario, která bude jezdit na všech spojích tramvajové linky 1. „Tento fakt znamená lepší komfort pro cestující, zejména pro handicapované nebo maminky s malými dětmi," uvedl provozní ředitel DPMB Jan Seitl.
Další změny v provozu MHD se odehrají v průběhu prvního pololetí, mimo jiné v závislosti na ukončování dlouhodobých výluk. Bude se jednat například o rozšíření obsluhy ulice Renčovy úpravou trasy minibusové linky 65 mezi Řečkovicemi a Medlánkami, zavedení expresního spojení mezi Novým Lískovcem a Mendlovým náměstím nebo zřízení nových zastávek v Komíně pro obsluhu sportovního areálu či v Bystrci pro obsluhu obytného souboru Panorama.
Do poloviny roku 2019 by měla mezi Mendlovým náměstím a Kamenným vrchem začít jezdit expresní linka, kterou budou obsluhovat trolejbusy vybavené bateriemi. Využít tak budou moci i Pisárecký tunel, díky němuž se vyhnou zpomalení u zastávky Anthropos a jízda tak bude o několik minut rychlejší. „Dalších 25 těchto trolejbusů nakoupíme podle výsledků soutěže do roku 2020. Po jejich dodání bude možné vyřadit všechny vysokopodlažní trolejbusy, cestující se tak mohou těšit na nízkopodlažní provoz trolejbusů v Brně. Všechna vozidla MHD budou již standardně vybavována klimatizací interiérů vozů," dodal ředitel Havránek.
DPMB chystá i stavební investice v souvislosti s velkými stavbami, jako je oprava Zábrdovické nebo Údolní ulice. Pokračovat bude i stavba tramvajové tratě v Plotní ulici, mezi Ostravskou a Novolíšeňskou se opravy dočká i tramvajová trať linky 8. Největší investicí do trolejbusové dopravy pak bude prodloužení trati Novolíšeňská–Jírova, která by měla příští rok začít i skončit.
Zdroj: MMB