Reklama
reklama

Test (ne) zadření motoru

Asi po 25 letech se rozhodla firma Ekolube zopakovat test zadření nemazaného motoru, tedy motoru bez olejové náplně, který byl před tím ošetřen současným přípravkem Ekolube Motor. Důvodem tohoto testu byla skutečnost, že od doby, kdy se prováděl obdobný test, prošel přípravek Ekolube Motor řadou vylepšení a bylo tedy vhodné porovnat jeho účinnost tehdy a nyní.
Test (ne) zadření motoru

Původní test byl prováděn v roce 1992 na motoru Škoda Favorit, který byl ošetřen první generací přípravku Ekolube Motor a po té ujel bez oleje 16 km do přidření dvou ojničních ložisek. Nyní jsme za tímto účelem zakoupili Škodu Fabia s motorem 1,4 MPI, který má velmi podobnou konstrukci s předchozím Favoritem. Testovat budeme účinnost přípravku Ekolube Motor druhé generace. Jedná se o přísadu do motorového oleje na bázi syntetického oleje a PTFE, posíleného nitridem bóru. Tato kombinace tuhých maziv vykazuje nadstandardní mazací vlastnosti a ochranu motoru před opotřebením. Parametry mazání a ochrany proti opotřebení jsou s touto směsí nesrovnatelně lepší než u dříve používaných disperzí, kde byl jako hlavní aktivní složka použit pouze Tefl on®. Další efekty, které nová receptura vykazuje, je zvýšení komprese, výkonu motoru a snížení spotřeby paliva a produkce exhalací. 

Test probíhal následovně: Motor byl zbaven starého motorového oleje. Následně je napuštěn čerstvý motorový olej a vyměněn olejový filtr. Potom byl motor zahřát na provozní teplotu a byly změřeny kompresní tlaky ve všech válcích – zjištěný stav na všech válcích je cca 1200 kPa, tedy asi 12 atm. Po kompletaci motoru je do oleje přidán přípravek Ekolube Motor 350ml a je zahájena fáze záběhu přípravku a jeho nanesení na kluzné plochy v motoru. Tato fáze trvala cca 800 km jízdy. Po ujeti této vzdálenosti byly opět změřeny kompresní tlaky v motoru. Na všech válcích se zvýšily kompresní tlaky téměř o 200 kPa (2 atm). Následně byl vypuštěn celý obsah motorového oleje a byl zahájen vlastní test - jízda bez olejové náplně až do zamýšleného zadření motoru. Jízda probíhala v různých režimech rychlosti nejvíce kolem 60 km/hod , ale v závěru testu i přes 90 km/hod. Po 50 km jízdy bez známek zadření motoru byl test přerušen, jelikož ani podle zvuku a teploty motoru nic nenasvědčovalo blížící se poruše. Do motoru byl nalit zpět původní vypuštěný olej s přísadou Ekolube Motor. Automobil pak odjel z testovacího polygonu po vlastní ose, takže nebylo nutné využít připravenou odtahovou službu. Automobil po tomto testu dále slouží svému účelu, bez potřeby jakékoli demontáže a opravy motoru. Test potvrdil vynikající účinnost přípravku Ekolube Motor druhé generace v oblasti nouzových mazacích vlastnosti.

Toto je pouze jeden z výrazných pozitivních efektů tohoto přípravku, který však může řidiči a spolujezdcům v kritické situaci zachránit i život. Nikdo se asi nechce dostat do situace, kdy by se mu náhle zastavil motor nedostatkem nebo náhlou ztrátou oleje na dálnici nebo v tunelu, kdy mají za vámi jedoucí řidiči jen velmi krátký reakční čas. Dalším výrazným efektem přípravku Ekolube Motor je okamžité snížení opotřebení mazaných části motoru až o 50 %! Mezi další nezanedbatelné přínosy lze počítat snížení emisí, spotřeby paliva a hlučnosti motoru. Přípravek Ekolube Motor je vyráběn již více než 28 let ke spokojenosti uživatelů.

Celé video: https://www.youtube.com/watch?v=6GJuDcMYvg4

E-shop: http://www.ekolube.cz/k/ekolube-272

Autor: 
PR
Aktuálně
Třiadvacetiletý Slovák měl dostatek kuráže, aby se zeptal na cestu brněnských strážníků. Policistům někoho připomínal, tak se rozhodli ověřit jeho totožnost. Byl celostátně hledaný.
17.01.2020 - 19:00
Ministr vnitra Jan Hamáček předal policistům padesát tři nových aut. Jsou mezi nimi i elektromobily, které mohou občané měst spatřit v ulicích.
17.01.2020 - 15:30
Požár haly v Holasicích se dlouhou dobu nedařilo dostat pod kontrolu. Hasiči na místo museli povolat další jednotky a vyhlásili třetí stupeň poplachu. Nakonec se povedlo požár pod kontrolu dostat a...
17.01.2020 - 13:30
Poškrábaná nebo poleptaná skla, posprejované karoserie vozů nebo vyvrácené označníky. Vandalové v řádění a ničení veřejného majetku nepolevují. Dopravní podnik města Brna za ně loni zaplatil 3,7...
17.01.2020 - 10:30
Na novomlýnských nádržích pátrala policie po muži, který před nimi utíkal. Když už neměl kam utéct, skočil do vody. Na místo byl přivolán i vrtulník. Muž byl nalezen mrtvý.
17.01.2020 - 07:30
V Bilovicích nad Svitavou nestihl šedesátiletý muž v zatáčce doběhnout. Na trati ho srazil vlak a k celé situaci musel být přivolán vrtulník.
16.01.2020 - 18:30
Komentáře