Reklama
reklama

Na brněnské radnici se budou prověřovat pravidla využívání služebních vozů. Kvůli Hollanovi

Cílem zastupitelů a jejich počinů by mělo mimo jiné být i zlepšování života ve městě. Jeden takový dokument, který si právě zlepšení života za cíl klade, již v Brně vznikl a dokonce i koncem dubna vypršela lhůta občanů k jeho připomínkování.

Dokument se nazývá Plán udržitelné městské mobility pro město Brno a připomínek přišlo přes pět set. Není divu, osvětu v tomto ohledu šířilo především Žít Brno. K podivu brněnského občana by však naopak mělo být to, jak samotné Žít Brno, či alespoň jeho hlavní představitel, přistupuje k mobilitě osobní.

Jak totiž vyplývá z dalších zpráv ze života na brněnské radnici, schopnost být mobilní, i přes absenci vlastního řidičského oprávnění, je právě pro zlepšení života přímo žádoucí. Alespoň u primátorova náměstka Matěje Hollana. Ten totiž čelí podezření, že služební vůz využívá nadmíru a sem tam navíc i k osobním účelům. Konkrétně kontrolní výbor zaznamenal jeho podezřelých jízd asi dvacet, některé dokonce, podle opozice, za náměstkovou expartnerkou. Ty sice Hollan nepopřel, považuje je ovšem za cesty pracovní, jezdil prý za ní až do Větrného Jeníkova jako za expertkou na kvalitu ovzduší. Stejně tak pochybení nevnímá ale ani v jiném ohledu. Pravidla pro užívání služebních aut jsou podle něj dobrá a v minulosti se v nich nikdo „nešťoural“. Stejně tak, jako se nikdo například příliš „nešťoural“ v tom, proč na podzim jezdil brněnskou hromadnou dopravou jako černý pasažér. Zdá se, jako by si Matěj Hollan zvykl, že mu prostě řádné přesuny z místa na místo dle určených pravidel činí potíže. A také se zdá, že si zvykl na to, že to vlastně nikdo neřeší.

Problematika vytíženosti Hollanova služebního vozu již zazněla několikrát, v počtu ujetých kilometrů je mezi svými kolegy rekordmanem.  Za rok a půl v období let 2015 a 2016 urazil stejnou vzdálenost, za kterou by se více než 53x dostal z Brna do Londýna. Na vině jsou však spíše časté cesty do hlavního města.

I proto zastupitelstvo v půli května schválilo pověření rady pravidla využívání služebních vozů s řidičem prověřit a případně aktualizovat, primátor Petr Vokřál navíc slíbil služební cesty zařadit do plánu kontrol. Jenže. Není výsledek jen planým slibem bez konečného efektu? Zatímco se bude prověřovat a kontrolovat, může se Matěj Hollan stále bezstarostně prohánět po rozbitých jihomoravských silnicích za peníze daňových poplatníků. A protože, jak sám během kauzy s jízdou na černo prohlásil, peněz má docela hodně, bylo by na místě, aby sporné cesty v případě jejich potvrzení do městské kasy uhradil. Minimálně. Jinak bychom mohli brněnskou radnici, stejně jako tomu bylo kdysi u senátu, považovat za dobře prosperující cestovku.

Autor: 
Lenka Gregorová
Aktuálně
Od pátečních pozdních nočních hodin vyšetřují brněnští kriminalisté zvlášť závažný zločin, který se stal ve vlaku směřujícím z Brna směrem do Adamova.
24.09.2017 - 20:29
Mezinárodní den kávy připadá každoročně na 1. říjen a Brno již posedmé chystá festival kávy, který se řadí mezi největší takovou akci v České republice.
24.09.2017 - 12:55
Fenomén únikových her, kdy účastníci musí řešit různé rébusy a snaží se dostat ven z labyrintu, pronikl do České republiky už dávno. Díky logickému myšlení a týmové práci musí skupina vyřešit příběh...
24.09.2017 - 09:00
Václav Vydra se narodil v Praze do herecké rodiny Dany Medřické a Václava Vydry. Diváci jej mohou vidět na prknech Divadla na Vinohradech, v karlínském divadle, ale také na televizních obrazovkách....
23.09.2017 - 16:58
Roční e-šalinkartu si v Brně pořídilo už téměř 30 tisíc cestujících. Pracovníci DPMB zatím nezaznamenali hromadný přechod mezi jednotlivými kategoriemi jízdného. Na podzim navíc dopravce chystá...
23.09.2017 - 12:38
Další z brněnských obchodních domů čekají změny. V letošním roce své vlastníky již změnila Olympie a Nákupní centrum Královo Pole, od srpna má nového majitele i Tesco u hlavního nádraží na ulici...
23.09.2017 - 08:37
Komentáře