Reklama
reklama

KOMENTÁŘ: Levnější jízdné? Něco za něco

O tom, že jsou brněnští radní a zastupitelé plni invenčních a průlomových nápadů, není sporu. A tuto svou dovednost dokázali v červnu a s konečnou platností ji stvrdili počátkem října. Přišli totiž na efektivní způsob, jak zabít několik much jednou ranou.

Není snad elegantnějšího řešení, než si naklonit občany na svou stranu, odškrtnout si několik splněných bodů a zároveň vše zabalit do zlatavého hávu snahy ušetřit hotovost a peněženky svých občanů. Ostatně, vše vysvětlil žloutenkou momentálně zkoušený náměstek primátora Martin Ander (SZ). „Program navrhujeme nastavit tak, aby motivoval k častějšímu využívání veřejné dopravy oproti cestám po městě autem. Zároveň chceme občany motivovat k řádnému plnění povinností, jako je platba místního poplatku za odpad. Ve svém důsledku má program přispět také k tomu, aby se zvyšoval počet lidí, kteří se k Brnu hlásí i tím, že tu mají přihlášen trvalý pobyt.

Věřím, že příspěvek ve výši 30 % ceny je dostatečnou finanční motivací,“ uvedl. Jen aby těch motivací nebylo v tomto případě až příliš. Na obou stranách. Ale jak to vše vlastně funguje? Cestování moravskou metropolí bude pro její obyvatele od nového roku příjemnější. Rozhodnou-li se Brňané využít ke své přepravě městem oblíbených šalin, trolejbusů a autobusů a pořídí-li si elektronickou roční jízdenku, ušetří totiž oproti roku 2016 nemalou částku. Konkrétně celých 1425 korun. Pro všechny ty, kteří využívají městské hromadné dopravy skvělá zpráva. Jak už je v Brně zvykem, má to ale háček. Levnější jízdné má totiž několik podmínek.

V prvé řadě se zlevnění nebude týkat  všech. Dotaci může získat pouze ten, kdo městu platí komunální odpad a nemá v tomto ohledu vůči městu dluh. Systém něco za něco. Například mimobrněnští, kteří ve městě jen pracují, tak mají smůlu. Zkrátka, neživíš, tak nepřepínej. Jakmile jsme splnili první předpoklad, můžeme postupovat ve hře dále. Stejně tak se totiž nebude zvýhodnění týkat všech způsobů nákupu. Na dotaci má nárok pouze ten kupující, který si pořídí elektronickou základní nepřenosnou jízdenku prostřednictvím webu dopravního podniku a zaplatí ji nejprve v plné výši. Poté si o dotaci musí zažádat přes nově zavedený e-shop. Ten žádost nejprve pošle na příslušný odbor magistrátu, na kterém zaměstnanci vyhodnotí, zda je nárok oprávněný. Poté se konečně můžeme těšit na bezhotovostní vrácení vytoužené částky na námi vybraný účet. Pokud se tedy vydržíme těšit až tři měsíce. Otázkou tedy je, zda tento komplikovaný a časově náročný systém nepřinese spíše zmatek a dodatečné náklady.

Autor: 
redakce
Aktuálně
Další z brněnských obchodních domů čekají změny. V letošním roce své vlastníky již změnila Olympie a Nákupní centrum Královo Pole, od srpna má nového majitele i Tesco u hlavního nádraží na ulici...
23.09.2017 - 08:37
Systém parkovací revoluce, který plánovali brněnští radní spustit v letošním roce, se odsouvá. Rezidentní parkování mělo ve středu města nejprve platit již od jara, poté se start přesunul na letošní...
22.09.2017 - 19:01
S nástupem dětí do škol a školek se pojí zvýšená nemocnost. Nárůst nemocnosti mezi dětmi bývá patrný pravidelně již od poloviny září a jde především o respirační onemocnění a infekční nemoci...
22.09.2017 - 13:46
Kvalita ovzduší v městě Brně a Jihomoravském kraji se výrazně zlepšuje, zaznamenaly to všechny typy stanic imisního monitoringu, které tento trend potvrzují od roku 2010. Silniční doprava je...
22.09.2017 - 07:55
Letos v dubnu vyvolal poprask a nevoli obcí, o kterých se nelichotivě zmiňoval, nyní vychází jeho nová verze. Autentický průvodce To je Brno má i novou kapitolu, v níž dotčená místa vyzdvihují svou...
21.09.2017 - 19:53
Prostor Flédy se v neděli 1. října opět zaplní oblíbeným bleším trhem. Celkem tu nabídne téměř 50 lokálních prodejců vlastnoruční výrobky, věci z druhé ruky, knihy, originální retro věci a rozšíří se...
21.09.2017 - 13:38
Komentáře