Reklama
reklama

KOMENTÁŘ: Kdy že se má začít dolní nádraží „zvelebovat“?

Od osmého prosince, kdy začala největší vlaková výluka, využívá provizorní dolní nádraží až patnáct tisíc lidí denně. Oproti hlavnímu nádraží velikostně dosti omezený prostor má s velkým náporem lidí občas potíže, které se projevují zejména ráno, kdy do Brna přijíždí studenti a pracující.

Zimní počasí navíc zrovna nepřispívá k pohodlnému čekání na vlakový spoj. Lidé se před mrazem mohou schovat do jedné ze dvou čekáren, které zřídila Správa železniční dopravní cesty. Jedna se nachází ve staré drážní budově a druhá v mobilních buňkách před ní. Uvnitř lze koupit třeba jízdenky nebo kávu z automatu – pokud je však momentálně v provozu. Kromě nevzhledného a stísněného prostředí lidem na dolním nádraží vadí také fakt, že nemají možnost koupit si něco k snědku nebo kvalitnější kávu či čaj, kterými by se mohli při čekání na vlak zahřát. Přece jen práškovým instantním nápojům neholduje každý.

Město jako by cestující vyslyšelo. Na volné prostranství u poslední zatáčky ve směru od Zvonařky už plánuje přemístit osm přenosných výstavních kontejnerů, které by měly sloužit například jako čekárna, informační centrum anebo právě jako stánky s jídlem a pitím. Sláva! U jídla se budou moct cestující „připíchnout“ na wifi, nabít telefon, čekání se stane hned snesitelnějším. Ale moment. Kdy že se má začít dolní nádraží „zvelebovat“? Lidé si budou muset na lepší zázemí počkat až na přelom dubna a května. Kdy jindy je taky potřeba nová čekárna nebo teplý nápoj, než když je venku teplo a na nebi svítí sluníčko. Proč bude město instalovat nové zázemí nebo budovat přípojky energií jen na teplé měsíce a před zimou všechno zase odstraní?

Nemělo by se však zapomenout na další využití nového vybavení. Například každý měsíc bude město pronajímat dva moduly začínajícím firmám pro vlastní prezentaci. Bez takového vyžití při čekání na vlak by se lidé asi jen těžko obešli. Na místě bude také prostor pro prezentaci Železničního uzlu Brno. Lidé si tak budou moci prohlédnout, jak bude vypadat budoucí nové hlavní nádraží během toho, co čekají, až se jim to staré za dvě miliardy opraví. Jednoduše podívaná k nezaplacení!

Autor: 
Petra Slavíková
Aktuálně
Bezpečnější přecházení silnice a především zlepšení přístupu pro osoby s omezenou schopností. To je cílem rekonstrukce zastávky Grohova. Ta bude nově bezbariérová.
27.05.2020 - 16:08
Místo výmolů a prasklin vyrovnání povrchu ochrannou vrstvou mikrokoberce, který výrazně prodlouží životnost silnice. Nový živičný kabát dostanou v letošním a příštím roce čtyři úseky silnic II. třídy...
27.05.2020 - 09:00
Zásobárny pitné vody by Brňané mohli najít pod povrchem svého města. Tzv. artéská voda by mohla sloužit pro zásobování obyvatel města v případě dlouhotrvajícího sucha.
26.05.2020 - 08:15
Pondělní dopoledne se na jihomoravských silnicích neslo ve znamení nehod. V rozmezí tří hodin zasahovali hasiči u šesti dopravních střetů, během kterých se zranilo pět osob a zemřela mladá řidička.
25.05.2020 - 16:14
První návštěvníci mohou po více než dvouměsíční nucené pauze zavítat do jeskyní Moravského krasu, které se veřejnosti otevřely poslední květnové pondělí.
25.05.2020 - 12:52
V brněnských ulicích se mělo podle deklarace, kterou podepsalo město se společností ŠKODA AUTO DigiLab, objevit až 250 elektrických sdílených skútrů BeRider. Plány se však nyní kvůli současné situaci...
25.05.2020 - 07:20
Komentáře