Reklama
reklama

Rekonstrukce? Ani příští rok

Několik let zvažovaná elektrifikace trati z Brna do Zastávky, která je spojena s výstavbou vlakové zastávky ve Starém Lískovci a terminálem městské hromadné dopravy, nezačne podle všeho ani příští rok.

Brno – Usnadní to cestu do nemocnice a kampusu lidem z Brna-venkova. I tak zněl jeden z argumentů na podporu výstavby terminálu ve Starém Lískovci, kam by jezdily trolejbusy po prodloužené trase z Osové. Jenže jedno bez druhého nebude fungovat – musí být i vlaková zastávka. A ta podle informací Centrum news nezačne vznikat ani příští rok. Vedení Správy železniční dopravní cesty na přímý dotaz ani za dva týdny neodpovědělo.

Podle zdroje Centrum news alezahájení prací, bez ohledu na stav dokumentace k projektu, není na rok 2016 naplánováno. Kromě toho v nedávno zveřejněném plánu výluk na celý příští rok figuruje za jižní Moravu hned několik projektů, včetně například nádraží Brno-Horní Heršpice. O trati do Zastávky ani slovo. „Bývá obvyklé, že na větší projekty, se kterými jsou spojena zásadní omezení provozu, se nabalí i menší rekonstrukce,“ vysvětluje zaměstnanec provozovatele dráhy, který je s projekty seznámen „Stavba zastávky je velké omezení, to by v plánu výluk bylo a jistě by se projevila i jinde,“ dodává zdroj. Nic jistého o zahájení prací neví ani brněnský dopravní podnik, pro který by projekt prodlužování trolejbusové trati jinak neměl smysl. Pokud by práce během příštího roku začínaly, dopravní podnik jako účastník řízení by to bez ohledu na investora stavby věděl. Přitom mnozí lidé z Rosicka nebo Zastávky u Brna z chystaných změn nijak nadšení nejsou. „Dnes mi autobus zastavuje na několika místech. Kdybych musela chodit na jedno vlakové nádraží, bude to výrazně méně pohodlné. A autobusy nijak přecpané nejezdí,“ říká jedna z obyvatelek „horního konce“ Rosic na Brněnsku.

Právě kvůli lidem jako ona údajně zastávka ve Starém Lískovci vzniká. Jiným to ale vyhovuje. „Pro lidi, kteří potřebují do kampusu nebo západní části města, je nádraží v centru nepraktické. Pokud by jezdily vlaky, zastávka pod kampusem bude přínos,“ myslí si naopak Petr Bílý. Mezi zaměstnanci i nadšenci z oboru dopravy zase na dopravních fórech panují pochybnosti nad tím, aby vůbec po elektrifikaci měly České dráhy s čím jezdit. „Jsou známy případy, kdy na elektrifi kované trati dráhy nasazují i nadále dieselovou trakci jako postaru, protože nic jiného není k dispozici,“ vysvětluje jeden z diskutujících, který pracoval desítky let jako strojvedoucí. 

Autor: 
redakce
Aktuálně
V průběhu letošního léta to byla v Brně jedna dopravní uzavírka za druhou, a vypadá to, že konce dopravních omezení se jen tak nedočkáme. Město má v plánu opravy ulic Gorkého a Arne Nováka, které...
23.08.2017 - 11:45
Milovníci kempování a táborníci mohou slavit. Hejtman Jihomoravského kraje Bohumil Šimek v úterý zrušil zákaz rozdělávání ohňů. Nic tedy táborníkům nebrání v tom, opéci si poslední prázdninový...
23.08.2017 - 06:58
Již zítra zaparkuje na Zelném trhu speciální autobus s kavárnou, který nabídne návštěvníkům nevšední prožitek naprosté tmy. Hosté si tak mohou na chvíli zakusit, co to znamená být slepý.
22.08.2017 - 12:00
Řidič sportovního auta značky Dodge ujížděl policistům rychlostí o polovinu přesahující předpisy. Jejich honička skončila na polní cestě, kde se sportovní vůz zaseknul. Nyní čeká řidiče správní...
22.08.2017 - 07:37
Boj proti stánkařům v podchodu brněnského hlavního nádraží neustává. Město začíná rozesílat výpovědi nájemních smluv.
21.08.2017 - 16:03
V poslední době přibývá případů, kdy si cestující v autobuse či vlaku dopřeje chvilku spánku, a po probuzení zjistí, že byl okraden. Policisté proto apelují na občany, aby byly obezřetnější a své...
21.08.2017 - 12:07
Komentáře